تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

تعویض یا تعمیر لوازم خانگی

تعویض یا تعمیر لوازم خانگی

مقدمه-تعویض یا تعمیر لوازم خانگی بیشتر اوقات متوجه می شویم که وسایل برقی خانه به خوبی کار نمی کنند. به عنوان مثال آب به خوبی یخ نمی زند، مکش جاروبرقی بسیار پایین است، ماشین لباسشویی به خوبی عمل خشک کردن لباس ها را انجام نمی دهد. ما روزانه با بسیاری از این مشکلات رو به رو هستیم. اگر هر کدام از لوازم خانگی خراب شود و به خوبی کار نکند استرس زیادی به ما وارد می شود.

قبل از تعویض یا تعمیر لوازم خانگی چه سوالهای باید از خود پرسید؟

گاهی اوقات تعمیر لوازم خانگی کمکی به ما نمی کند. بعضی اوقات تعمیر لوازم خانگی نه تنها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. بلکه گاهی اوقات هزینه ای که برای تعمیر لوازم خانگی پرداخت می کنیم، از خرید دوباره آن وسیله بسیار بیشتر است.

بسیاری از لوازم برقی بسیار گران قیمت هستند. بنابراین خراب شدن آن ها بسیار نگران کننده است. شما باید بدانید که از وسایل برقی چگونه نگهداری کنید تا عمر آنها طولانی شود. اینکه بدانید چه موقع باید لوازم خانگی را تعمیر یا تعویض کنید کار بسیار سختی است. اما همانطور که پاراگرف بالا اشاره کردیم گاهی اوقات هزینه تعمیر لوازم خانگی بسیار بیشتر از هزینه تعویض آن است.

در ادامه به بررسی سوالهای می پردازیم که باید قبل از تعویض یا تعمیر لوازم خانگی از خود بپرسیم.

  1. هزینه تعمیر لوازم خانگی بیشتر است یا تعویض

در قدم اول باید بدانیم هزینه تعمیر لوازم خانگی چقدر است. گاهی اوقات هزینه تعمیر یک وسیله برقی از هزینه خرید آن بیشتر یا برابر با نصف بیشتر آن وسیله است. در این مورد بهتر است به فکر خرید وسیله جدید باشید.

زمانی که می خواهید در مورد تعمیر یا تعویض لوازم خانگی تصمیم بگیرید بهتر است هزینه تعویض قطعه را نیز در نظر داشته باشید. گاهی اوقات نیاز به تعویض قطعه دارید. اما قطعه دیگر ساخته نمی شود. در این مورد پیشنهاد ما خرید دوباره آن وسیله برقی است. زیرا شما علاوه بر هزینه خرید قطعه باید به فکر دستمزد تعمیرکار نیز باشید. البته اگر بتوانید آن قطعه را پیدا کنید.

  1. از زمان خرید وسیله برقی شما چند سال می گذرد؟

برای جواب به این سال باید میزان عمر مفید وسیله برقی خود را بدانید. ما لوازم برقی متفاوتی را در منزل خود استفاده می کنیم. که هر کدام از آنها دارای یک عمر متوسط هستند. که اگر به خوبی از آنها مراقبت شود می توانید عمر آن ها را افزایش دهید. در ادامه میزان عمر متوسط چند وسیله برقی را برای شما بازگو می کنیم.

  • یخچال فریزر: 13 سال
  • ماشین لباسشویی: 10 سال
  • ماشین ظرفشویی: 10 سال
  • مایکروویو: 9 سال

البته این ارقام میزان عمر متوسط این لوازم خانگی را نشان می دهد. که شما می توانید با نگهداری اصولی عمر هر کدام از آن ها را چند برابر کنید. همچنین میزان استفاده از لوازم برقی نیز می تواند باعث فرسایش قطعات آن شود.

بنابراین اگر در به این قضیه فکر می کنید که تعویض بهتر است یا تعمیر لوازم خانگی؟. بهتر است بدانید که این وسیله برقی چند سال برای شما کار کرده است. اگر بیشتر از پنجاه درصد عمر خود را گذارنده است و هزینه تعمیر آن بسیار بالا است. بهتر است به فکر خرید دوباره آن باشید.

همچنین ببینید وسیله ای که قصد تعویض آن را دارید ضمانت نامه دارد یا خیر؟ اگر هنوز از زمان ضمانت نامه ای آن باقی مانده باشد. پس هزینه تعمیر آن رایگان است. اما اگر از زمان ضمانت نامه آن گذاشته باشد قطعاً برای تعمیر آن باید هزینه ای پرداخت کنید. این میزان هزینه تعمیر برای یک بار زیاد نیست. اما اگر مجبور باشید مرتباً آن را تعمیر کنید قطعاً هزینه تعمیر آن چندین برابر هزینه خرید دوباره آن وسیله است.

  1. میزان مصرف انرژی لوازم خانگی

در حال حاضر وسیله های به بازار می آیند که نسبت به گذشته بسیار کم مصرف تر هستند. در زمان خرید وسیله برقی شاید اولین کار نگاه کردن به برچسب انرژی آن باشد. وسیله های برقی قدیمی تر میزان مصرف انرژی بالای دارند. بنابراین یکی از عواملی که به شما در تصمیم گیری تعویض یا تعمیر لوازم خانگی کمک می کند، برچسب انرژی آن است. با تعویض لوازم برقی قدیمی خود قطعاً در میزان قبض برق خود صرفه جویی خواهید کرد.

  1. آیا نحوه نگهداری لوازم خانگی بر روی عمر آنها تأثیر می گذارد؟

جواب بله است. در بیشتر پاراگراف های این مقاله به این موضوع اشاره کرده ایم که نحوه نگهداری بر روی عمر یک وسیله برقی بسیار تأثیر گذار است. به عنوان مثال برای نگهداری از جاروبرقی بهتر است کیسه آشغال آن را قبل از پر شدن خالی کنیم. همچنین بهتر است که اگر ده دقیقه جاروبرقی روشن است ده دقیقه نیز به آن استراحت بدهیم و بسیاری از نکات دیگر که قبلاً در مقاله مربوط به نکات نگهداری از جاروبرقی توضیح داده ایم. به این ترتیب موتور آن داغ نمی کند و عمر آن افزایش می یابد.

  1. زمان تعویض لوازم خانگی چه موقع است؟

در این مقاله سعی کردیم در مورد زمان تعویض یا تعمیر لوازم خانگی صحبت کنیم. اینکه چه موقع لوازم برقی خانه خود را تعمیر یا تعویض کنید. به بودجه شما مربوط می شود. اینکه شما در این ماه چقدر می توانید هزینه کنید. اما توصیه ما این است که اگر وسیله ای به طور پیاپی خراب می شود بهتر است بجای هزینه تعمیر به فکر خرید آن باشیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =

02691012027