تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

تعمیرات جاروبرقی و رفع مشکلات رایج آن

تعمیرات جاروبرقی،تعمیرات جارو برقی در کرج

مقدمه-تعمیرات جاروبرقی

جاروبرقی یک وسیله برقی است. امروزه در تمامی خانه ها جاروبرقی وجود دارد و استفاده می شود. از جاروبرقی برای تمیز کردن خانه استفاده می شود. این وسیله برقی دارای ابعاد کوچک است. اما کار بزرگی برای ما انجام می دهد.

این وسیله به نگهداری نیاز دارد. باید هر چند وقت یک بار فیلتر آن را عوض کنید. قبل از پر شدن کیسه، آن را عوض کنید. همچنین موارد دیگری برای نگهداری از جاروبرقی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید.

اگر این موارد را رعایت نکنید بعد از مدتی وسیله برقی شما خراب می شود. تعمیرات جاروبرقی و لوازم خانگی باید توسط افراد وارد در این حرفه انجام شود. در غیر این صورت هزینه شما هدر می رود. اگر جاروبرقی شما نیاز به تعمیر داشته باشد می توانید به راحتی آن را جابجا کنید و دیگر نیاز به تعمیر لوازم خانگی در منزل ندارید.

مشکلات رایج در تعمیرات جاروبرقی

یکی از مشکلات رایج در جاروبرقی سوراخ بودن یا پارگی لوله خرطومی جاروبرقی است. که این موضوع باعث کاهش مکش جاروبرقی می شود.

  1. چرا جاروبرقی در هنگام استفاده خاموش می شود

زمانی که جاروبرقی بیش از حد داغ می شود سیستم حفاظتی آن برای اینکه موتور دچار صدمه نشود، جاروبرقی را خاموش می کند. همچنین زمانی که ورودی خرطومی نیز بسته شود این سیستم حفاظتی وارد عمل می شود.

یکی از نکاتی که باید خیلی نسبت به آن دقت داشته باشید این است که نباید گرد و خاک پی و ملات را با آن جمع کنید. زیرا این وسیله برقی برای تمیز کردن گرد و غبار ریز طراحی نشده است. امکان دارد این گرد و غبار بر روی موتور قرار بگیرد و باعث بشود که موتور بسوزد.

  1. بوی سوختگی و نچرخیدن برس چرخان جاروبرقی

اگر تسمه پاره شود برس چرخان جاروبرقی به خوبی کار نمی کند یا زمان استفاده از جاروبرقی بوی سوختگی احساس می کنید. تعویض تسمه کار بسیار راحتی است و نیاز به تعمیرکار ندارد.

  1. جاروبرقی مشکل مکش دارد

یکی از شایع ترین دلایل خرابی جاروبرقی مشکل مکش آن است. بیشتر مراجعین به همین دلیل به تعمیرکار مراجعه می کنند. این مشکل دلایل مختلفی دارد. در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

  • پر شدن کیسه جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما دارای کیسه آشغال است. اولین گام بررسی کیسه است. باید مطمئن شوید که کیسه سوراخ یا پاره نشده یا اینکه کیسه بیش از اندازه پر نشده است. برای اینکه بدانید کیسه سوراخ شده است یا خیر؟ اولین کار چک کردن محفظه نگهدارنده کیسه است. اگر گرد و خاک درون محفظه وجود داشته باشد یعنی کیسه جاروبرقی سوراخ شده است و باید آن را تعویض کنید.

بعضی از مدلهای جاروبرقی بدون کیسه هستند. برای کم بودن مکش این جاروبرقی باید بررسی کنید ببینید که محفظه ای که برای نگهداری آشغال وجود دارد پر شده است یا خیر؟ اگر پر شده بود باید آن را خالی کنید.

  • فیلتر جاروبرقی کثیف است

یکی دیگر از دلایل کاهش مکش جاروبرقی کثیفی فیلتر آن است. اگر فیلتر توسط گرد و غبار مسدود شود مکش جاروبرقی کم می شود. برای رفع این مشکل باید فیلتر را از جاروبرقی جدا کنید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد می توانید با آب آن را بشویید. اما اگر از نوع کاغذی باشد باید به یکی از مراکز تعمیر جاروبرقی مراجعه کنید و یک فیلتر جدید خریداری کنید.

  • مسدود بودن خرطومی و سایر لوله ها

خرطومی و لوله ها نباید توسط یک جسم یا هر نوع مانعی مسدود شده باشد. زیرا باعث کاهش مکش جاروبرقی می شود. بنابراین باید چک کنید تا لوله خرطومی مسدود نشده باشد. اگر لوله خرطومی سوراخ شده باشد احتمال دارد گرد و غبار در آن جمع شده باشد. بنابراین جاروبرقی شما نیاز به سرویس دارد.

نشانه های سوختن موتور جاروبرقی

یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی، بوی سوختگی است. در این قسمت به بررسی نشانه های سوختن موتورجاروبرقی می پردازیم.

  • موتورجاروبرقی

یکی از علائم تمام شدن طول عمر موتور جاروبرقی، خاموش شدن آن در زمان گرم شدن بیش از حد است. زمانی که جاروبرقی بیش از حد کار کند موتور جاروبرقی دچار فرسودگی می شود. همچنین کارکرد بیش از حد جاروبرقی باعث کاهش طول عمر جاروبرقی می شود. بنابراین به تعمیر جاروبرقی نیاز دارید.

  • گرم بودن بیش از حد دوشاخه جاروبرقی

زمانی که بیش از حد از جاروبرقی کار بکشید کابل یا دوشاخه آن گرم می شود. اگر زمانی که فیلترها را تمیز  کردید و کیسه جاروبرقی را خالی کردید، باز هم دوشاخه آن داغ شود یعنی جاروبرقی شما نیاز به تعمیر دارد. بعضی اوقات دلیل داغ شدن دوشاخه خوب وصل نشدن دوشاخه به پریز می تواند باشد.

  • گرد و غبار

وظیفه جاروبرقی تمیز کردن و جمع آوری گرد و غبار از محیط خانه است. بعضی اوقات دلیل خاموش شدن جاروبرقی به دلیل مسدود شدن فیلتر آن است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

02691012027