تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

مشکلات رایج ماکروویو

مشکلات رایج در ماکروویو

مشکلات رایج ماکروویو یکی از لوازمی که جدیداً در آشپزخانه ها به چشم می خورد، ماکروویو است. ماکروویو مزایای گوناگونی دارد. بخصوص اگر شاغل باشید و ترجیح دهید یک غذای سریع برای خود و خانوادتان آماده کنید. اکثر خانمهای شاغل به دلیل کمبود وقت ناهار خود را شب قبل آماده می کنند.

زیرا بعد از بازگشت به خانه زمان لازم برای درست کردن غذا ندارند. بنابراین غذایی که از شب قبل آماده کردن همان را گرم می کنند. ماکروویو همان وسیله ای است که به شما کمک می کند، تا در کمترین زمان ممکن غذای خود را گرم یا آماده کنید.

این وسیله برقی مانند تمام لوازم برقی دیگر خانه، اگر به درستی نگهداری نشود بعد از مدتی خراب می شود و ایرادات رایج در ماکرویوو در آن به وجود می آید. تعمیر ماکروویو باید به صورت اصولی و توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. زیرا اگر تشعشعات آن با بدن انسان برخورد کند، باعث بروز بیماری های مختلفی می شود.

مشکلات رایج ماکروویو

یکی از لوازم برقی محبوب در خانه، ماکروویو است. دلیل محبوبیت آن عملکر بسیار ساده آن است. گاهی اوقات خود شما به راحتی می توانید تعمیر ماکروویو خود را انجام دهید. اما گاهی اوقات تعمیر ماکروویو دچار پیچیدگی و سختی زیادی می شود، بنابراین به تعمیرکار نیاز پیدا خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات رایج ماکروویو بیشتر صحبت کنیم و در مورد رفع ایرادات رایج در ماکروویو نیز به شما راهکارهای را ارائه بدهیم. با ما همراه باشید.

لامپ داخل ماکروویو به درستی کار نمی کند

لامپ داخل دستگاه باعث روشن شدن داخل محفظه ماکروویو می شود و شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که غذای شما پخته شده است یا خیر؟ یکی از مواردی که بسیار به آن برخورد می کنیم، کم نور شدن لامپ ماکروویو، یا اینکه اصلا لامپ روشن نمی شود.

اگر لامپ داخل دستگاه به طور کل کار نمی کند یا اینکه چشمک می زند، به این معنی است که سوخته است و شما می توانید به راحتی آن را تعویض کنید. اما اگر لامپ کم نور شده است باید احتمالاً مشکل از دستگاه ماکروویو شما باشد. علت این امر می تواند خرابی سیم کشی یا خطا در صفحه کنترل باشد.

گاهی اوقات دلیل کم نور شدن لامپ داخل دستگاه به دلیل روشن کردن دستگاه در حالت قدرت کم است. برای اینکه علت را بدانید می توانید یک لیوان آب را داخل دستگاه قرار دهید و عملکرد لامپ را بررسی کنید. اگر باز هم نور کم بود بهتر است با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

خاموش شدن ماکروویو در زمان کار کردن از مشکلات رایج ماکروویو

گاهی اوقات برای شما اتفاق می افتد که ماکروویو در حال کار کردن خاموش می شود و عیب های رایجی برای ماکروویو به وجود می آید. این امر بسیار خسته کننده است زیرا باید مدت زمان بیشتری برای گرم شدن غذای خود منتظر باشید. دلیل اصلی خاموش شدن ماکروویو خرابی قفل درب است. زمانی که قفل درب خراب باشد شما متوجه خواهید که دستگاه بعد از روشن شدن فقط سه ثانیه کار می کند و سپس خاموش می شود.

البته دلایلی دیگری مانند فن موتور معیوب، ترانسفرمر، تاچ پد خراب، قدیمی بودن قطعاتی و یا خرابی خازن، می تواند باعث خاموش شدن ماکروویو شود. برای رفع این مشکل بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید. زیرا احتمال دارد باعث خرابی سایر قطعات آن نیز شوید.

غذا داخل ماکروویو به خوبی گرم نمی شود

گاهی اوقات با اینکه لامپ داخل دستگاه روشن می شود ولی باز هم غذا گرم نمی شود یا اینکه گاهی اوقات لامپ روشن می شود و صفحه چراخان شروع به کار می کند باز هم غذا به خوبی گرم نمی شود. گرم نشدن غذا می تواند دلایل محتلفی داشته باشد.

یکی از دلایل خوب گرم نشدن غذا، معیوب بودن محافظ حرارتی است. وظیفه این قطعه کنترل میزان گرمای داخل ماکروویو است. محافظ گرمای در صورت گرم شدن بیش از حد داخل محفظه شروع به کار می کند و با قطع جریان برق، دیگر گرما تولید نمی کند. برای رفع این مشکل باید محافظ حرارتی را تعویض کنید. قطعاً برای تعویض این قطعه نیاز به تعمیر ماکروفر خواهید داشت.

عدم چرخش صفحه گردان از دیگر مشکلات رایج ماکروویو است

زمانی که ماکروویو از چرخش باز ایستد، دیگر گرمای تولید نمی کند. برای گرم شدن یکنواخت غذا باید ماکروویو عمل چرخش را به خوبی انجام دهد. دلیل عدم چرخش صفحه گردان در ماکروویو، می تواند خرابی موتور چرخنده ای که در زیر صفحه قرار دارد، باشد. اما گاهی اوقات با اینکه موتور به درستی کار می کند اما باز هم صفحه چرخان به درستی کار نمی کند. دلیل این امر می تواند بروز مشکل در صفحه کنترل یا صفحه نمایش باشد.

گاهی نیز دلیل کار نکردن این صفحه باقی ماندن غذاها در زیر صفحه چرخان است. بنابراین با تمیز کردن دستگاه می توانید این مشکل را رفع کنید. اما اگر موتور خراب شده بود باید با تکنسین مربوطه تماس بگیرید.

جمع بندی درباره مشکلات رایج ماکروویو ها

در این مقاله سعی کردیم در مورد چهار تا از مشکلات رایج ماکروویو صحبت کردیم و روش های رفع این مشکلات را نیز تا حدودی بیان کردیم. بعضی از موارد نیاز به کمک گرفتن از تعمیرکار دارد. زمانی که می خواهید از این وسیله استفاده کنید باید به نکات ایمنی آن توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از سخت ترین آموزش ها در زمینه تعمیر لوازم خانگی، آموزش تعمیر ماکروویو است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =

02691012027