تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نحوه تعمیر لوازم خانگی در منزل

نحوه تعمیر لوازم خانگی در منزل

مقدمه

نحوه تعمیر لوازم خانگی در منزل ، تعمیر لوازم خانگی همیشه دغدغه اصلی در هر خانه ای است. لوازم برقی بعد از آنکه عمر مفید خود را می گذرانند، بعد از مدتی دچار نقص شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

گاهی اوقات اگر خودمان دانش اندکی از لوازم خانگی خود داشته باشیم نیاز نیست برای همه موارد از تعمیرکار لوازم خانگی کمک بگیریم. بیشتر اوقات لوازم خانگی با یک بررسی ساده به راحتی دوباره مثل روز اول شروع به کار می کنند. اما همه ی موارد خرابی لوازم برقی را قطعاً خود ما نمی توانیم بر طرف کنیم. در این موارد کمک گرفتن از یک تعمیرکار لوازم برقی بسیار کمک کننده است.

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که دوست دارید خودتان تعمیر لوازم خانگی را انجام دهید، این مقاله تا حدودی می تواند به شما کمک کند. البته قبل از هر چیزی باید نکات ایمنی را رعایت کنید. برای شروع بهتر است که لوازم برقی را از برق جدا کنید. در این مقاله سعی می کنیم در مورد نحوه تعمیر لوازم خانگی در منزل بیشتر صحبت کنیم.

برای شروع تعمیر لوازم خانگی، از بررسی وسیله برقی کار را شروع کنید.

قبل از تعمیر لوازم خانگی در منزل، باید بررسی های لازم را انجام دهید. در ابتدا دوشاخه برق را کنترل کنید. گاهی اوقات دلیل اینکه وسیله شروع به کار نمی کند، قطع بودن دوشاخه برق است، یا اینکه سیم برق دچار پارگی یا قطع در یک قسمت شده است. بعضی از وسایل مانند، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، اگر به خوبی تراز نشده باشند، و برروی یک سطح ناهموار قرار گرفته شده باشند، به خوبی کار نمی کنند.

گاهی اوقات گرفتگی فیلتر این لوازم باعث عدم شروع به کار در این لوازم خانگی است. گرفتگی فیلتر باعث داغ شدن بیش از حد موتور وسیله می شود. به همین دلیل احتمال دارد موتور دستگاه دچار خرابی شود. بنابراین با چک کردن این موارد می توانید از آسیب های جدی جلوگیری کنید.

قانون 50 درصد را  در تعمیر لوازم خانگی در منزل بشناسید

سوالی که برای شما پیش می آید این است که قانون 50 درصد چیست؟ جواب این سوال به این صورت است که، زمانی که یک وسیله برقی 50 درصد از عمر مفید خود را پشت سر گذاشته است، هزینه تعمیر لوازم خانگی در منزل از 50 درصد هزینه خرید وسیله جدید بیشتر خواهد. همچنین تعداد دفعات خرابی آن افزایش می یابد و شما باید هر بار، برای تعمیر این دستگاه هزینه تعمیرات بپردازید. بنابراین با یک حساب سرانگشتی خواهید فهمید، خرید وسیله جدید به نفع شما خواهد بود.

گوش دادن به صدای قطعات متحرک

منظور از بررسی قطعات متحرک همان بررسی هواکش و موتور دستگاه است. زمانی که یک وسیله برقی به خوبی کار نمی کند، شما با گوش دادن به صدای آن خواهید فهمید، یک صدا اضافه علاوه بر صدای معمول آن به وجود آمده است. این یعنی قطعات دچار فرسودگی شدند و به خوبی کار نمی کنند.

خرید یک مولتی متر

اگر در سیم کشی وسیله برقی شما مشکلی ایجاد شده باشد، شما باید با  استفاده از یک وسیله آن را متوجه شوید. این وسیله مولتی متر است. این وسیله به شما امکان می دهد تا ولتاژ و سایر سیگنالهای مهم را بررسی کنید، و به شما کمک می کند تا بدانید کدام سیم یا قطعات الکتریکی به خوبی کار نمی کند.

بررسی قسمت های که باعث ایجاد آتش سوزی در منزل می شوند

اگر می خواهید از لوازم استفاده کنید که امکان ایجاد آتش سوزی در منزل را فراهم می کنند، باید قبل از هر چیزی به بررسی وضعیت آنها بپردازید.

دانستن محل قرارگیری شیلنگ ها در تعمیر لوازم خانگی در منزل

همه لوازم برقی دارای شیلنگ نیستند. بعضی از لوازم خانگی مانند، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و … دارای یکسری شیلنگ برای جریان آب هستند. یک شیلنگ که به ورودی متصل می شود و آب تمیز را برای شست و شو تأمین می کند و یک شیلنگ که وظیفه تخلیه آب فاضلاب را برعهده دارد.

باید این شیلنگ ها را بررسی کنید و اگر در محلی دچار گره یا نشتی هستند، این ایرادات را برطرف کنید.

تعویض واشرها

درب یخچال، ماشین ظرفشویی و … دارای واشرهای هستند. این واشر را باید به طور مرتب تمیز کنید. با اینکار از فاسد شدن این واشرها جلوگیری می کنید. اما اگر بعد از مدتی خراب شدند باید آنها را تعویض کنید.

بررسی کد خطاها

تعمیر لوازم خانگی هوشمند در منزل مانند ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی گاهی اوقات به خوبی کار نمی کنند. بر روی صفحه نمایشگر این لوازم پیام ارور داده می شود. هر کدام از این پیام دارای یک معنی خاص هستند. شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنما یا اینترنت، این کدهای خطا را پیدا کرده و برطرف کنید.

داشتن جعبه ابزار در خانه الزامی است

اگر شما می خواهید به اصطلاح دست به آچار ببرید و لوازم برقی خانه را تعمیر کنید، نیاز به یک جعبه آچار دارید. شما نمی توانید با داشتن یک پیچ گوشتی کار تعمیر لوازم خانگی در منزل را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + پنج =

02691012027