تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و چگونگی نگهداری از آن

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی

مقدمه-نحوه تمیز کردن  ماشین ظرفشویی آیا فکر کرده اید که باید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. اما شما این کار را به خوبی بلد نیستید. شما باید یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید؟

اگر می خواهید ماشین ظرفشویی شما عمر بیشتری داشته باشد باید به درستی از آن نگهداری کنید. بهترین کار این است که هر چند ماه یک بار پانزده دقیقه وقت بگذارید و یک نظافت کلی برای ماشین ظرفشویی انجام دهید. این کار زیاد وقت گیر نیست اما باعث افزایش عمر و بازدهی ماشین لباسشویی شما می شود.

اما اگر نسبت به این کار بی توجهی کنید بعد از مدتی باید هزینه بسیار زیادی را برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود صرف کنید. تمیز کردن ماشین ظرفشویی یک کار بسیار راحت است که شما از صرف هزینه زیاد تعمیر ماشین ظرفشویی برای مدت زمان زیادی خلاص می کند. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که برای نظافت ماشین ظرفشویی به آن ها نیاز دارید.

آنچه برای نظافت و حفظ ماشین ظرفشویی خود لازم دارید

  • سرکه
  • یک حوله اسفنجی، دستمال یا دستمال کاغذی
  • مواد شوینده و خمیردندان
  • یک فنجان مایع ظرفشویی
  • کتابچه راهنما یا استفاده از سایت های که در این زمینه به شما کمک می کند.

پنج مرحله برای تمیز کردن و نگهداری ماشین ظرفشویی خود

اگر می خواهید عمر ماشین ظرفشویی شما افزایش یابد. باید از آن نگهداری و مواظبت کنید. در غیر این صورت بعد مدتی خراب می شود. حتی گاهی اوقات شما نیاز پیدا می کنید تا یک ماشین ظرفشویی جدید خریداری کنید.

همه ی ما به خوبی می دانیم قیمت لوازم برقی بسیار بالا است. شاید برای خرید دوباره آن هزینه کافی را نداشته باشیم. بنابراین بهترین راه سرویس و تعمیر به موقع آن است. اگر به موقع سرویس دستگاه را انجام دهید شاید سال ها نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا نکنید. در این قسمت از مقاله به نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی می پردازیم.

  1. از دفترچه راهنما استفاده کنید

کتابچه راهنما را پیدا کنید. اگر نمی توانید به یاد بیاورید که در کجا آن را قرار داده اید (یا هرگز آن را نداشتید) ، باید بتوانید کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود به صورت آنلاین ، همراه با دستورالعمل های تعمیر و نگهداری پیدا کنید.

ساخت و مدل ماشین ظرفشویی خود را بررسی کرده و یک جستجوی آنلاین برای آن انجام دهید. این کار بسیار راحت است. بسیاری از سایت های در اینترنت وجود دارند که به شما کمک می کند.

  1. لوله های آب پاش را تمیز کنید.

لوله های آب پاش را مسدود نکنید. برای این کار ابتدا قفسه ها را ماشین ظرفشویی جدا کنید تا بتوانید به راحتی به بازوی آب پاش برسید. برای رفع گرفتگی دهانه آب پاش می توانید از خلال دندان کمک بگیرید. ولی باید حواستان باشد که باعث مسدود شدن آن نشوید.

  • نکته مهم: وقتی دهانه لوله آب، که کار اسپری آب را انجام می دهد تمیز باشند، آب بهتر اسپری می شود و ظروف شما تمیز تر می شوند.
  1. سبد آبکشی را تمیز کنید

در بعضی از مدلهای ماشین ظرفشویی سبد آبکشی، احتمالاً در زیر سینک است آن را جدا کنید. شما حتی ممکن است بخواهید فقط برای اطمینان خاطر، دوشاخه را از برق بکشید و دستگاه را خاموش کنید.

دفترچه راهنماي را بررسي كنيد تا ببينيد سيني كه در اطراف سبد آبکشی قرار دارد، به راحتی قابل جابجايي است یا خیر؟ برای جدا کردن آن دستورالعمل ها را دنبال كنيد. ممکن است در داخل سبد آبکشی خرده غذا باشد بنابراین باید سبد آبکشی را تمیز کنید.

  • نکته مهم: ممکن است که پمپ تخلیه دچار ایراد شده باشد. وظیقه این قطعه تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی است. این کار را با استفاده پروانه انجام می دهد.
  1. بازرسی و چک قفسه ها

قفسه های ماشین ظرفشویی را چک کنید. ببینید که قفسه زنگ نزده باشد. در صورت زنگ زدن قفسه ها آن ها را می توانید رنگ کنید. بهتر است رنگی انتخاب کنید با رنگ اولیه قفسه و بدنه ماشین ظرفشویی مطابقت داشته باشد.

اگر قفسه های ماشین ظرفشویی شما از قبل زنگ زده است، به دنبال خرید قفسه های جایگزینی باشید. ممکن است شما بتوانید آنها را در سایت های مختلف با قیمت کمتر از تولیدکننده آنها را خریداری کنید.

  1. استفاده از سرکه برای ضد عفونی و شستن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

اگر قفسه های شما زنگ زده است و نیاز به تعویض دارد آنها را تعویض کنید. اگر می توانید با رنگ کردن آن ها قفسه ها را نو کنید این نیز یک راه عالی است. اگر می خواهید محفظه داخلی ماشین ظرفشویی خود را ضد عفونی کنید می توانید از سرکه استفاده کنید.

یک فنجان سرکه را در محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی قرار دهید و یک چرخه کامل آن را اجرا کنید. همچنین می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید. جوش شیرین نیز مانند سرکه کار ضد عفونی را انجام می دهد. کافی است آن را درون محفظه مواد شوینده بریزید و ماشین ظرفشویی را از طریق یک چرخه کامل ضد عفونی و گندزدایی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دوازده =

02691012027