تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

چگونگی نگهداری از جاروبرقی

نکات طلایی نگهداری جاروبرقی جاروبرقی یکی از لوازم برقی پرمصرف می باشد که برای پاک کردن گردو خاک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این وسیله به حدی در خانه ها رایج شده است که در اثر خرابی می تواند تا حدودی افراد را با مشکلاتی همراه سازد. اما چنان چه از این وسیله به مدت طولانی و بدون مراقبت استفاده شود استهلاک آن سرعت می یابد و به جای تعمیر جارو برقی گزینه پیش رویمان تعویض خواهد بود.

جاروبرقی همانند دیگر لوازم برقی از چندین قطعه تشکیل شده است که هر کدام از آن ها عمر مفید خود را دارا هستند. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه اصطلاحا کارد به استخوان برسد هر چند وقت یکبار لوله ها و فیلتر های آن را از گردو غبار تمییز کنید. در غیر این صورت به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می شود که می تواند در کمترین زمان خسارات سنگینی به بار بیاید.

ما در این مقاله از آبان سرویس نکاتی در رابطه با نگهداری و مراقبت اصولی آن بیان کرده ایم. در نتیجه توصیه می کنم تا پایان این بخش ما را همراهی نمایید.

سیم جاروبرقی و اهمیت مراقبت از آن
نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

 

ضرورت مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی

اولین گزینه برای استفاده درست و بهینه از یک وسیله مطالعه دفترچه راهنمای آن است. کلیه وسیله های برقی در گروه یکسان به حالت کلی طرز کار یکسانی دارند. این در صورتی است که برخی دفترچه های راهنما جدا از اطلاعات عمومی و کلی در رابطه با نوع برند خاص و طراحی تخصصی یک وسیله اطلاعات جامعی را به مصرف کننده ارائه می کنند.

در صورت مطالعه و عمل به تک تک موارد ذکر شده در جهت حفظ و نگهداری آن می توانید به صورت اصولی عمر وسیله برقی خود را افزایش دهید.

سیم جاروبرقی و اهمیت مراقبت از آن

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد به مراکز تعمیری مراجعه می کنند اتصالی در سیم جاروبرقی می باشد. سیم جاروبرقی وسیله ایست که به کمک آن برق به موتور انتقال یافته و دستگاه شروع به کار می کند در اکثر مواقع در اثر رفتار ناصحیح با سیم دستگاه امکان آسیب به سیم به وجود می آید که افراد گمان می کنند موتور دستگاه سوخته است. چرا که در حین بروز این مشکل جاروبرقی دیگر روشن نمی شود.

توصیه می کنیم پس از خاموش کردن جاروبرقی سیم را با دست از کابل بکشید و در صورت گره خوردگی در سیم آن را با احتیاط باز کنید. همچنین اگر سیم شما دچار اتصالی و یا آسیب شد در اسرع وقت به تعویض سیم اقدام نمایید.

سیم جاروبرقی و اهمیت مراقبت از آن
نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

اهمیت تمیز بودن پارویی جاروبرقی از نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

هر چند وقت یکبار کفی یا بخش پارویی جاروبرقی را بررسی کنید و در صورت انسداد آن را تمیز کنید. بخش پارویی جاروبرقی یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید حین استفاده از دستگاه به آن توجه کند. این بخش به لوله اتصال می یابد و با جدا کردن و نگاه در طول لوله می توانید از باز بودن مسیر مطمئن شوید. برای پاک کردن آن نیز سر پارویی را جدا کرده و کلیه کرک و مو که اطراف حلقه و داخل آن قرار گرفته را پاکسازی نمایید.

کیسه جاروبرقی و تاثیر آن بر قدرت مکش دستگاه

اصلی ترین مواردی که در راهنمای اصولی جاروبرقی همواره باید به آن توجه کرد خالی بود کیسه جاروبرقی می باشد. چرا که این کار تاثیر مستقیم بر عملکرد جارو دارد. شما می توانید حداقل به صورت هفتگی به تمیز کردن کیسه جاروبرقی اقدام کنید.

هرچند تعداد دفعات و حجم گردو خاک نشسته بر سطح نیز بر این کار تاثیر گذار می باشد. حتما در نظر داشته باشید که کیسه جاروبرقی به هیچ عنوان نباید لبالب پر شده باشد. چرا که این ار جدا از اینکه مکش دستگاه را به شدت پایین می آورد باعث فشار آوردن به موتور می شود.

کیسه جاروبرقی و تاثیر آن بر قدرت مکش دستگاه
نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

 

اصول کلی استفاده از جاروبرقی و نکات طلایی نگهداری جاروبرقی

  • سعی کنید بیش از 15 دقیقه به طور مداوم از جاروبرقی استفاده نکنید و اجازه دهید دستگاه خنک شود پس از خنک شدن مجددا می توانید دستگاه را روشن کنید.
  • هر چند وقت یکبار قسمت های خرطومی، پارویی و مخزن جارو را با شسته و بگذارید کاملا خشک شود.
  • هر چند وقت فیلتر های جاروبرقی را شسته و یا تعویض نمایید.
  • در صورت هر گونه تغییر در کارکرد از یک تعمیرکار متخصص در این امر کمک بگیرید.
  • در رابطه با جاروبرقی های بدون کیسه سعی کنید قبل از اینکه مخزن تا حد مجاز برسد مخزن را خالی نمایید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

02691012027