تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن

نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن

مقدمه-نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن آبسردکن ها یکی از مهم ترین لوازم در مکانهای عمومی هستند. در روزهای گرم تابستان با نوشیدن یک لیوان آب سرد کمک بزرگی به شادابی شما می کند. امروزه حتی از آبسردکن در منازل نیز استفاده می کنند. زیرا قرار دادن آب سرد در یخچال باعث می شود که درب یخچال زیاد باز و بسته شود و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر پیدا کنید.

بنابراین می توان از آبسردکن داخل خانه ها نیز استفاده کرد. امروزه بسیاری از مدلهای یخچال فریزر دارای آبسردکن هستند. اما استفاده زیاد از آن باعث خرابی اهرم آبسردکن می شود. بنابراین می توانید یک آبسردکن جدا برای خانه خود تهیه کنید.

نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن

آبسردکن مانند تمام لوازم برقی نیاز به رسیدگی و سرویس به موقع دارد. اگر این وسیله به موقع سرویس نشود نیاز به تعمیر آبسردکن پیدا خواهید کرد.

در این مقاله به بررسی نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن می پردازیم.

مراقبت از آبسردکن در زمان جابجایی

یکی از نکاتی که در مورد نگهداری از آبسردکن بسیار اهمیت دارد نحوه جابجای آن است. اگر نکات مربوط به جابجایی آبسردکن را رعایت نکنید احتمال آسیب دیدن آن زیاد است.

زمانی که می خواهید آبسرد کن را جابجا کنید نباید خیلی آن را خم کنید. بیشترین میزانی که شما مجاز به خم کردن آبسردکن هستید سی درجه است. هیچ وقت آبسردکن را به حالت خوابیده جابجا نکنید.

دلیل اینکار این است اگر آبسردکن را بیش از اندازه خم کنید گاز و روغن کمپرسور وارد دستگاه شده و آبسردکن شما را خراب می کند. بعد از جابجایی آبسردکن بلافاصه آن را به برق وصل کنید. بهتر است چند ساعتی منتظر بمانید بعد به برق وصل کنید. قبل از جابجایی مخزن آبسردکن را جدا کنید. تعمیر آبسرد کن باید توسط تکنسین های ماهر انجام شود.

چه زمانی آبسردکن را به برق متصل کنیم

آبسردکن یک دستگاه حساس نسبت به نوسات برق است. قبل از اتصال آن به برق از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید. بهتر است برای محافظت از آبسردکن در برابر نوسانات برق از یک محافظ برق استفاده کنید.

همچنین قبل وصل کردن آبسردکن به پریز برق حتماً محفظه آن را از آب پر کنید. این نکات مهم برای نگهداری از آبسرد کن را حتماً رعایت کنید.

اطمینان از خالی نبودن آبسردکن

زمانی که آبسردکن را به برق متصل کردید باید همیشه مراقب باشید که آبسرد کن از آب خالی نباشد. اگر آبسردکن خالی از آب باشد احتمال سوختن هیتر برقی افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید آبسردکن را به آب شهر وصل کنید یا یک مخزن آب یدکی برای آن در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است از مخزن تصفیه دار در آبسردکن استفاده کنید. این کار باعث می شود آب درون آبسردکن طعم ناخوشایندی نگرید.

اگر نکات بالا را به خوبی رعایت کنید تا مدتها نیاز به تعمیر آبسردکن ندارید. اما اگر مشکلی برای دستگاه شما ایجاد شود می توانید بعضی از موارد را خودتان برطرف کنید. اما اگر زیاد فنی نیستید بهتر است برای تعمیر آبسردکن از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

  1. آب به بیرون نشت می کند

گاهی اوقات دلیل نشت آب به بیرون افزایش فشار آب یا فشار ناشی از گرمای دستگاه تهویه است. این مشکل را خود شما به راحتی می توانید رفع کنید. اما اگر نشتی ادامه پیدا کند و باعث ایجاد مشکل شود. باید برای رفع آن با یک تعمیر کار تماس بگیرید. یا اینکه خودتان با سفت کردن پیچ ها یا گرفتن درزهای لوله ها این مشکل را برطرف کنید. اما اگر این مشکل باز هم بر طرف نشد باید دریچه ورودی آب را بررسی کنید. گاهی امکان دارد لوله ها دچار گرفتگی شده باشند. برای رفع گرفتگی می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید.

  1. فشار آب کم یا زیاد می شود

کم یا زیاد شدن فشار آب یک مشکل بزرگ برای آبسردکن محسوب می شود. حرارت قسمت آب گرم، آبسردکن باید به درستی تنظیم شود. اگر دما به درستی تنظیم نشود ممکن است باعث افزایش فشار آب شود.

همچنین بهتر است از آب تصویه شده استفاده کنید. زیرا آب دارای املاح مختلفی است که کم کم در مجاری عبوری آب رسوب می کند. این رسوبات از فشار آب می کاهند.

  1. بررسی مشکلات مربوط به دمای آب

زمانی که آبسردکن به درستی کار نمی کند و آب سرد تولید نمی کند. در قدم اول باید سیم برق آن را بررسی کرد. ممکن است سیم برق دچار قطعی شده باشد. یا ممکن است دوشاخه را به پریز متصل نکرده باشید.

اگر سیم برق متصل بود و هیچ ایرادی نداشت حالا باید جعبه فیوز آبسردکن را بررسی کنید. احتمال دارد که فیوزها سوخته باشند. بهتر است برای تعمیر آبسردکن از تعمیرکار کمک بگیرید. زیرا ممکن است نیاز به تعویض فیوز داشته باشید.

سخن آخر

آبسردکن مانند تمامی لوازم برقی نیاز به رسیدگی دارد. تعمیر آبسردکن یک عملیات پیچیده نیست. شما می توانید به جای استفاده از پیچ گوشتی و باز کردن پیچ های دستگاه، فقط با یک دستمال آبسردکن را تعمیر کنید. لوله های کندانسور به دلیل مجاورت با هوا مدام باید تمیز شوند. زیرا گرد و خاک بر روی آنها می نشیند. این کار با یک دستمال امکان پذیر است.

در این مقاله سعی کردیم در مورد نکات مهم برای نگهداری از آبسردکن صحبت کنیم. امیدوارم مطالب گفته شده بتواند به شما کمک کند

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 15 =

02691012027