تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نگهداری از کولر گازی در تابستان

نگهداری از کولر گازی در تابستان

مقدمه-نگهداری از کولر گازی در تابستان کولر گازی یک دستگاه تهویه مطبوع هوا است. هر چه شرایطی نگهداری از کولر گازی مناسبتر باشد، شما کمتر نیازمند تعمیر کولر گازی خواهید شد. کولر گازی به دلیل هوای مطبوع و سردی که در تابستان برای ما ایجاد می کند، در بین مردم به خصوص در مناطق گرمسیر کشور ما طرفدار دارد. اگر به استان های جنوبی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان مسافرت کنید، خواهید دید که تمامی مردم از کولرهای گازی استفاده می کنند.

در واقع زندگی کردن در این مناطق بدون کولر گازی واقعاً سخت و طاقت فرسا است. کولر گازی در این مناطق به صورت شبانه روزی روشن است، استفاده بیش از حد و نادرست باعث می شود که عمر کولر گازی شما کوتاه شود و به تعمیر کولر گازی نیازمند شوید.

در این مقاله در مورد نگهداری از کولر گازی در تابستان، که میزان استفاده از آن بسیار زیاد می شود صحبت خواهیم کرد و سه روش آسان برای نگهداری از کولر گازی در تابستان را با هم بررسی می کنیم.

سه روش آسان برای نگهداری از کولر گازی در تابستان

فکر کردن به روزهای گرم تابستان بدون وجود کولر واقعاً ناراحت و نگران کننده است. حتی خرابی کولر می تواند بر روی راندمان کار افراد نیز تأثیر بگذارد. فردی پشت کامپیوتر نشسته است و می خواهد کارهای ارباب رجوع را سامان بدهد، اگر کولر روشن نباشد نمی تواند به درستی بر روی کار خود تمرکز کند.

با ما همراه باشید تا با شما سه نکته مهم برای نگهداری از کولر گازی در تابستان بررسی کنیم.

  1. برای نگهداری از کولر گازی در تابستان کولر گازی را مرتب خاموش و روشن نکنید

زمانی که در کولر گازی را روشن می کنید نباید دمای پایینی برای خنک کردن محیط انتخاب کنید. زیرا بعد از مدتی احساس سرما می کنید و مجبور می شوید کولر گازی را خاموش کنید. بعد از مدتی دوباره احساس گرما می کنید و دوباره مجبور هستید آن را روشن کنید. این روشن و خاموش کردن مداوم کولر گازی باعث افزایش میزان استهلاک قطعات می شود.

کولر گازی مانند هر وسیله ی برقی دیگری زمانی که مداوم مورد استفاده قرار بگیرد کمتر از زمانی که به طور مرتب خاموش و روشن می شود، دچار مشکل خواهد شد. برای جلوگیری از این امر بهتر است دمای بالاتری را انتخاب کنید تا میزان مصرف برق نیز کمتر شود و دیگر لازم نباشد کولر گازی را خاموش و روشن کنید.

  1. برای نگهداری از کولر گازی در تابستان کولرگازی را تمیز کنید

بهتر است در طول تابستان دو بار کولر گازی خود را تمیز کنید. در مناطقی که گرد و خاک زیاد است مانند شهرهای زابل و اهواز و یا مکان های که عبور و مرور در آنها زیاد است، میزان عبور جریان هوا از بیرون به داخل زیاد است. بنابراین پنل داخلی کولر گازی زودتر کثیف می شود.

یکی از مزیت های تمیز نگه داشتن کولر گازی این است که ذرات آلرژی زا وارد محیط خانه یا محل کار نمی شود. همچنین یکی دیگر از مزیت های آن این است که با تمیز نگه داشتن فیلترها در پنل داخلی و لوله های کندانسور در واحد خارجی، می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید.

  1. شناسایی نوع کولر گازی

بهتر است نوع کولر گازی خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر از کولر گازی داکت اسپیلت استفاده می کنید، برای خنک کردن هوا، این کولرها دارای کانال های هستند. اگر سوراخ یا نشتی در این کانالها ایجاد شود، جریان هوا خنک به بیرون نشت می کند. این کار علاوه بر اتلاف انرژی، باعث کاهش سرمای اطراف شما می شود.

بنابراین زمانی که می خواهید در داخل ساختمان تعمیراتی انجام دهید باید حواستان به لوله های مسی کولر گازی که در داخل دیوارها قرار دارند، باشد. اگر این کانال ها سوراخ شوند گاز فرئون به بیرون نشت خواهد کرد و محیط خانه شما خنک نمی شود. بنابراین قبل از هر سوراخ کاری باید مسیر این کانال ها را در دیوار مشخص کنید. پیدا کردن قسمت سوراخ شده در این کانالها کار راحتی نیست و شما باید دیوارها را تخریب کنید. تخریب دیوارها و شارژ گاز هزینه بسیار زیادی دارد.

بهترین روش برای سرد کردن محیط خانه با استفاده از کولر گازی

زمانی که برای کولر گازی شما مشکلی پیش می آید بهتر است با شرکتی که کولر گازی را از آن خریداری کرده اید و یا یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید. نباید خودتان برای برطرف کردن مشکل دست به آچار شوید. تعمیر کولر گازی کار آسانی نیست.

اگر کولر گازی را به درستی نگهداری کنید می توانید مدت طولانی از آن استفاده کنید. بهترین راه نگهداری از هر وسیله برقی سرویس به موقع و تعمیر آن است. اگر کولر گازی خود را هر سال سرویس کنید مطمئن باشید عمر آن افزایش می یابد و شما کمتر به تعمیر کولر گازی نیاز پیدا خواهید کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 17 =

02691012027