تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

همه چیز درباره کولر گازی

نکات خرید کولر گازی

همه چیز درباره کولر گازی ،کولر گازی که به آن در اصطلاح تخصصی اسپلیت گفته می شود یکی از وسایلی است که امروزه مخصوصا در مناطق گرمسیری یکی از لوازم های جدا نشدنی زندگی به شمار می آید. در نتیجه خرابی آن می تواند تا حدودی مخصوصا در فصل گرما زندگی را مختل نماید.

پیدایش کولر گازی به شکل رایج آن به قرن 19 برمی گردد که یک آمریکایی آن را اختراع نمود. قبل از آن زمان نیز مردم از جریان آب و چرخش آن در نقاط مختلف دنیا برای خنک کردن فضای داخل خانه ها استفاده می کردند.

در این مقابله از آبان سرویس قصد داریم به صورت اجمالی نکاتی در رابطه با نحوه کارکرد و نگهداری اصولی کولر گازی با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همه چیز درباره کولر گازی
همه چیز درباره کولر گازی

نحوه کارکرد کولر گازی چگونه است؟

کولر گازی اصولا از دو قسمت پنل داخلی و پنل خارجی تشکیل می شود. در بخش داخلی پنل داخلی مایعی بسیار سرد وجود دارد که به آن مبرد گفته می شود. با عبور مبرد از پنل داخلی هوای بیرون نیز توسط موتور به داخل پنل دمیده می شود و به دنیال آن این هوا خنک شده و مجددا از دریچه هوا به محیط بیرون منتقل می شود. در ورودی هوا نیز یک فیلتر جاسازی می کنند تا از ورود گرد و خاک به داخل دستگاه جلوگیری شود. اما در پنل خارجی چه اتفاقی می افتد؟! مبرد که همان گاز مایع خنک است پس از اینکه هوای ورودی را خنک کرد تقطیر شده و به گاز تبدیل می شود.

این گاز توسط خروجی هایی به پنل خارجی انتقال پیدا می کند و با عبور از کمپرسور و از دست دادن دمای خود مجددا به گاز مایع تبدیل می شود. این گاز مایع نیز با عبور از لوله مویی و افت فشار بسیار سرد شده و به سمت پنل داخلی برای خنک کردن هوای ورودی انتقال پیدا می کند.

نحوه کارکرد کولر گازی چگونه است؟
همه چیز درباره کولر گازی

یک کولر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با اینکه هدف از خرید کولر خنک کردن هوای محیط محیط می باشد. لذا برخی از کولر ها دارای آپشن هایی می باشند که با انتخاب آن ها می توانیم از مزیت های دیگر نیز بهره مند شویم.

  • داشتن سنسور خواب

برخی از کولر ها سنسور خواب دارند. بدین گونه که وقتی اتاق خالی است و یا وقتی شخص در خواب می باشد می تواند آن را تشخیص داده و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

حتی برخی مدل ها می توانند به نوعی برنامه ریزی شوند که هوای خنک را به سمت فرد هدایت می کنند و بدین گونه لزومی به مصرف بالا برای سرد کردن کل محیط نمی باشد.

  • حالت خواب

اکثر کولر ها این آپشن را دارا می باشند. به این صورت که وقتی شما خواب هستید به آرامی حالت دمای اتاق را تنظیم می کنند.

  • تیغه های قابل تنظیم

بسیاری از مدل های کولر گازی می تواند به صورت پیشفرض تیغه های خود را چرخانده و دمای کل محیط را خنک نمایند.

  • فیلتر هوا

کولر ها دارای فیلتر هوا هستند تا به این نگاه منفی که کولر گازی همان هوای آلوده را دوباره خنک کرده و به اطراف پخش می کند پایان دهند. این فیلتر های هوا هر گونه آلودگی را از محیط گرفته و هوای پاک را خارج می کنند. هر چند وقت یکبار باید این فیلتر ها را تمیز کرد.

همچنین بخوانید: مشکلات رایج در کولر گازی ها

مهم ترین نکاتی که در خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد

با توجه به گرم شدن هوای کره زمین و قرار گرفتن کشورمان در ناحیه گرمسیری دیر یا زود ملزم به خرید کولر خواهیم بود. در نتیجه اگر برای خرید کولر گازی به بازار مراجعه کنید انواع برند ها را با لیست قیمت متنوع شاهد خواهید بود.

نکات خرید کولر گازی
همه چیز درباره کولر گازی

اما سوال اینجاست مناسب ترین آن برای مصرف شخصی ما کدام است؟!

برای این منظور در هنگام خرید باید به یکسری پارامتر هایی توجه کرد که در این بخش به آن شاره شده است.

  • میزان مصرف انرژی

مصرف برق بالا در کولر گازی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است. در نتیجه سعی کنید حین خرید از محصلاتی با مصرف انرژی زیر گروه A استفاده نمایید.

  • قدرت پرتاب باد خنک

این پارامتر با متر بیان می شود. به صورت کلی متناسب ترین قدرت پرتاب 20 الی 10 متر می باشد.

  • صدای کولر گازی حین کارکرد

جدا از اینکه می تواند صدا دادن کولر حین کار سرسام آور باشد می تواند ایراد فنی آن را نیز آشکار کند. به صورت تعریف شده صدای کولر از پنل داخلی بهتر است از 51 دسی بل کمتر باشد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

02691012027