تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

دلایل خرابی کولر گازی و روش های تعمیر آن

دلایل خرابی کولر گازی-تعمیر کولرگازی

دلایل خرابی کولر گازی همه ی ما به دنبال آرامش و آسایش هستیم. در فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود و ما برای سرد کردن محیط خانه و یا محل کار نیاز به وسایل سرمایشی داریم. یکی از وسایل سرمایشی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کولر گازی است. کولر گازی وسیله سرمایشی است. بیشترین استفاده این نوع کولر در مناطق مرطوب و گرم است. زیرا باعث کاهش رطوبت محیط می شود.

دلایل خرابی کولر گازی

میزان مصرف آب در کولر آبی زیاد است. بنابراین با توجه به بحران کم آبی جهان بهترین انتخاب برای ما کولر گازی است. مانند تمام وسایل اگر به آن بی توجهی شود بعد از مدتی نیاز به تعمیر پیدا می کند. کولر گازی جز آن دسته از وسایل است که به تعمیر لوازم خانگی در منزل نیاز دارد. زیرا بعد از نصب شدن آن جدا کردن کولر و حمل و نقل آن سخت است. برای تعمیر کولرگازی ابتدا باید بدانید کدام قطعه آن نیاز به تعمیر دارد یا اینکه علت آن چیست تا بتوانید آن را بر طرف کنید.

شایع ترین دلایل خرابی کولر گازی و نحوه تعمیر کردن آن

دلایل زیادی برای خرابی کولرگازی وجود دارد. در این قسمت مقاله به معرفی دلایل خرابی گولر گاز می پردازیم و روش های تعمیر آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. روشن نشدن کولرگازی

روشن نشدن کولر گازی یکی از شایع ترین دلایل خرابی کولر گازی است. که ممکن است روزانه چندین نفر به تعمیرکار برای رفع این مشکل مراجعه کنند. شایع ترین دلایل روشن نشدن کولر گازی عبارتند از:

  • وصل نبودن دو شاخه به پریز برق

یکی از دلایل روشن نشدن کولرگازی وصل نبودن دوشاخه آن به پریز برق است. یا اینکه امکان دارد سیم رابط کولر خراب باشد. برای رفع این مشکل ابتدا چک کنید که دوشاخه به پریز برق متصل است یا خیر؟ اگر دو شاخه به پریز متصل باشد باید بدنه کولر را با احتیاط باز کنید و توسط ولت متر مقدار برق را در ترمینال اصلی اندازه گیری  کنید.

  • خرابی کلید اصلی کولر گازی

کلید اصلی یا همان کلید قدرت در بعضی از کولرها تعبیه شده است. فاز اصلی مدار از این کلید عبور می کند. اگر ایرادی در این کلید وجود داشته باشد کولر روشن نمی شود. برای رفع این مشکل باید دو شاخه را از پریز بکشید و کلید اصلی را آزمایش کنید.

  • قطع بودن سیم رابط

اگر فاز و نول قطع شود کولر روشن نمی شود.

  1. کمپرسور کار نمی کند ولی فن موتور روشن می شود

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر گازی درست کار نکردن کمپرسور است. کمپرسور به دلایل مختلفی به درستی کار نمی کند. در ادامه به معرفی دلایل آن می پردازیم و مورد بررسی قرار می دهیم.

  • قطع بودن فاز و نول اصلی کمپرسور

برای اینکه ببینید آیا سیمی از محل اتصال خود قطع شده است یا خیر؟ باید تمامی سیم های رابط را بررسی کنید.

  • خراب بودن ترموستات

برای رفع این مشکل باید سیم های ترموستات و رابط اهم متر را به هم متصل کنید. اگر ترموستات سالم باشد باید زمانی که ترموستات حرکت می کند ولوم ترموستات در جهت عقربه های ساعت و عقربه اهم متر به سمت عدد صفر منحرف می شود. اگرترموستات قطع شود عقربه ها به سمت بی نهایت حرکت می کند. اگر موارد بالا را مشاهده کردید یعنی ترموستات سالم است در غیر این صورت باید به فکر تعمیر کولر گازی خود باشید.

  1. عدم روشن شدن فن

یکی از شایع ترین دلایل خرابی انواع کولر گازی، عدم روشن شدن فن است. این امر دلایل مختلفی دارد. در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

  • قطع بودن فاز یا نول اصلی

امکان دارد سیم دچار پارگی شده باشد یا از محل اتصال خود جدا شده باشد. امکان دارد سیم فاز کلید چند حالته یا نول خود موتور فن قطع شده باشد.

سرویس کردن کولر گازی

تا این قسمت مقاله در مورد مشکلات اصلی و شایع در خرابی کولرگازی صحبت کردیم. در ادامه این مقاله به اهمیت سرویس کردن کولرگازی می پردازیم.

در تمام دنیا به سرویس کردن لوازم خانگی اهمیت زیادی قائل هستند. اگر سرویس لوازم برقی به درستی و سر وقت انجام شود دیگر لازم نیست نگران خرابی ناگهانی لوازم خانگی خود باشید. با سرویس کردن به موقع، دیگر به تعمیر لوازم خانگی نیاز نداریم.

اهمیت سرویس کردن کولرگازی

کولرگازی اگر در زمان مناسب سرویس شود عمر آن طولانی شده و از خراب شدن آن جلوگیری می شود. یکی دیگر از مزایای سرویس کردن دستگاه این است که شما می توانید از امکانات آن تا چندین سال استفاده کنید. اما در کشور ما به سرویس کردن کولرگازی اهمیت زیادی داده نمی شود. این امر باعث می شود که عمر کولر گازی شما کم و هزینه تعمیر آن بسیار زیاد شود.

شما باید به طور منظم دستگاه را سرویس کنید. زیرا اگر بخواهید در سالی یکبار کولرگازی را تعمیر کنید قطعاً کولرگازی به مشکل بر می خورد. بنابراین باید برای سرویس کردن آن یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. بهترین زمان برای سرویس کردن کولرگازی هر شش ماه یکبار است. برای سرویس کولرگازی باید از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

02691012027