تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

علت خرابی آبسردکن

علت خرابی آبسردکن

علت خرابی آبسردکن :در فصل گرما، نوشیدن آب خنک همواره حس خوشایندی را برای ما ایجاد می کند. به همین جهت است که از انواع آبسردکن در فصل تابستان استفاده می شود. اما خرابی آبسردکن می تواند به یک معضل تبدیل شود. چرا که در بسیاری از جاهایی که از آبسردکن استفاده می شود، روش دیگری برای خنک کردن آب وجود ندارد.

آبسردکن می تواند در شرایط مختلف دچار خرابی شود. در واقع گاهی اوقات از این دستگاه ها ما به خوبی مراقبت می کنیم و باز هم اختلال در آن ها مشاهده می شود.

علت خرابی آبسردکن می تواند موارد مختلفی باشد. با بررسی این موارد می توان به علل خرابی این دستگاه ها پی برد.

توصیه می شود در صورت خرابی آبسردکن یخچال، همواره از خدمات تعمیر یخچال و فریزر استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که گاها مشکل خرابی، در اثر اختلالات کوچکی به وجود می آید و بررسی آن ها می تواند کمک به بر طرف کردن مشکل کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لوازم خانگی در تهران و کرج

 

علت خرابی آبسردکن
علت خرابی آبسردکن

خرابی آبسردکن چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

زمانی که آب سردکن خراب می شود، می تواند موجب کلافگی اعضای آن محیط گردد. چرا که آب خنک به خصوص در فصول گرما واقعا انرژی بخش می تواند عمل کند. به خصوص در محیط هایی که رفت و آمد زیاد است، خرابی آبسرد کن می تواند موجب عدم رضایت مراجعین نیز شود.

خرابی آبسردکن می توان دلایل مختلفی داشته باشد.

علت خرابی آبسردکن: مشکل در تنظیم ترموستات

تنظیم نبودن ترموستات دمایی، یکی از علل خرابی آبسردکن است. برای بررسی این موضوع، این قطعه را بررسی و تنظیم نمایید و سپس آبسردکن را راه اندازی نمایید.

علت خرابی آبسردکن: خرابی و یا عملکرد نامناسب ترموستات

به طور کلی، ترموستات نقش موثری در عملکرد صحیح آبسردکن دارد.

وظیفه ترموستات در آبسردکن این است که هنگامی که کار آبسردکن شروع شد و دمای آب پایین آمد، ترموستات پس از رسیدن دما به دمای تنظیم شده، عمل سرد کردن آب را قطع می کند. اگر در ترموستات آبسردکن مشکلی به وجود بیاید و یا خراب شود، آبسردکن نیز به درستی عمل نمی کند. به همین جهت بررسی خرابی و عملکرد ترموستات می تواند منجر به رفع خرابی آبسردکن شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی ال جی کرج

علت خرابی آبسردکن: خرابی برد

علاوه بر ترموستات، آبسردکن ها قطعات حیاتی دیگری نیز دارند. برد آبسردکن، دیگر قطعه تاثیرگذار در این دستگاه می باشد. اگر برد، دچار خلل و یا ایراد شود، آبسردکن متوقف می شود.

علت خرابی آبسردکن: سوختگی خازن های برد آبسردکن

یکی دیگر از دلایل خرابی آبسردکن، سوختگی خازن های برد است. زمانی که خازن های برد بسوزد، برد با نقص کار کرده و موجب مشکل در عملکرد آبسردکن می شود.

علت خرابی آبسردکن: خرابی موتور آبسردکن

موتور هر دستگاهی وظیفه مهمی در آن ایفا می کند. در آبسردکن نیز این موضوع صحت دارد. اگر موتور آبسردکن دچار مشکل شود، آبسردکن نیز خراب می شود.

توصیه می شود همواره برطرف کردن مشکل موتور و تعمیر آبسرد کن را به عهده متخصصان این امر بگذارید.

علت خرابی آبسردکن: اختلال در سیم کشی

سیم کشی های آبسردکن اگر دچار اختلال شود، می تواند خرابی این دستگاه را در پی داشته باشد. به همین جهت تعمیرکار باید سیم کشی های داخلی و اتصالات آبسردکن را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی

 

علت خرابی آبسردکن
علت خرابی آبسردکن

کدام موارد موجب اختلال در عملکرد آبسردکن می شود؟

تعمیر آبسرد کن صرفا به جهت رفع خرابی و کار نکردن آن انجام نمی گیرد. گاهی اوقات آبسردکن کار می کند، اما عملکرد مناسبی ندارد. در این شرایط نیز دلایل مختلفی برای این اختلال محتمل است.

پیچ تخلیه در آبسردکن، عملکرد مهمی در این دستگاه دارد. اگر این پیچ شل باشد، ممکن است آب جمع شده و موجب آسیب به بخش های داخلی دستگاه گردد.

تراز نبودن دستگاه، دیگر موردی است که می تواند عملکرد آبسردکن را دچار مشکل نماید.

میزان فشار نامناسب یا خالی بودن مخزن این دستگاه، می توانند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار بدهند.

آبسردکن همواره باید در محل مناسبی نصب و مورد استفاده قرار گیرد. یکی از دلایلی که می تواند موجب عملکرد نامناسب آن شود، محل قرارگیری نامناسب دستگاه می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ماکروویو

 

علت خرابی آبسردکن
علت خرابی آبسردکن

بیشتر بخوانید: تعمیرات کولر گازی

نکات مهم برای پیشگیری از خرابی آبسردکن

  • یکی از مواردی که می تواند دستگاه را دچار اختلال کند، جمع شدن آب درون آن و نفوذ این آب به قطعات دستگاه است. بدین منظور توصیه می شود همواره پیچ تخلیه و سینی دستگاه را بررسی نمایید.
  • نوسانات برق از دیگر علل بروز مشکل در آبسردکن می باشد. به همین جهت زمانی که محیط در معرض این نوسانات قرار داشت، توصیه می شود که دستگاه خود را از برق بکشید. همچنین در صورتی که به صورت مداوم این نوسانات در محیط شما بروز پیدا می کند، توصیه می شود از محافظ برق استفاده نمایید.
  • آبسردکن را روی سطوح محکم قرار دهید.
  • مخزن آبسردکن را پیش از اتمام کامل آب آن، پر نمایید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

02691012027