تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نکات نگهداری یخچال و فریزر

نکات نگهداری یخچال و فریزر

نکات نگهداری یخچال و فریزر یخچال و فریزر هر دو از جمله لوازم خانگی حیاتی هستند. امروزه، نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی در بسیاری از خانوار ها انجام می شود. این امر بدون وجود فریزر ممکن نیست. همچنین یخچال نیز از خرابی مواد غذایی تا حد زیادی جلوگیری می کند. از طرفی بسیاری از مواد غذایی هستند که نگهداری آن ها باید در یخچال صورت گیرد وگرنه در مدت زمان کوتاهی خراب می شوند.

به همین جهت است که هر گونه خرابی در یخچال و فریزر می تواند موجب اختلال در وضعیت زندگی خانوار شود. افزایش قیمت لوازم خانگی سبب شده که هر گونه خرابی این دستگاه ها که منجر به ضرورت تعمیر یخچال و فریزر شود، هزینه زیادی را بر دوش خانواده بگذارد.

یخچال و فریزر، لوازم خانگی حساسی هستند. برای افزایش طول عمر این دستگاه ها می توان برخی راهکار ها را به کار برد. رعایت نکات نگهداری یخچال و فریزر، می تواند صرفه جویی مناسبی در هزینه های خانواده در پی داشته باشد.

نکات نگهداری یخچال و فریزر

کارایی نکات نگهداری یخچال و فریزر چیست؟

پیش از بررسی نکات نگهداری این دستگاه ها، علت تاکید به اهمیت این کار را عنوان می کنیم. روش های نگهداری یخچال و فریزر علاوه بر افزایش طول عمر این دستگاه ها، صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی خواهند  داشت.

با رعایت نکات نگهداری یخچال و فریزر می توان از نیاز به تعمیر این لوازم خانگی جلوگیری به عمل آورد. در ادامه به بررسی نکات نگهداری یخچال و فریزر می پردازیم. همراه با آبان سرویس باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال ال جی در کرج

نکات نگهداری یخچال و فریزر

بررسی نکات نگهداری یخچال و فریزر

قرار دادن یخچال و فریزر در مکان مورد نظر اولین نکته برای حفظ سلامت دستگاه، قرار دادن آن ها در مکان مورد نظر است. بدین منظور، دستگاه را پیش از استفاده در محل قرار دهید.

نکته خارج کردن دو شاخه

دو شاخه و سیم یخچال و فریزر، بخش های حساسی از این دستگاه ها هستند. به همین جهت برای خارج کردن دو شاخه نباید سیم آن را بگیرید. بدین منظور، دو شاخه رو محکم گرفته و سپس آن را از پریز برق بکشید.

مراقبت از سیم برق

اگر قصد جا به جایی یخچال و یا فریزر خود را دارید، در حین جا به جایی سیم برق را مراقب باشید. چرا که در حین جا به جایی، سیم ممکن است آسیب ببیند.

همچنین همواره از هر گونه خم کردن، کشیدن و پیچاندن سیم برق اجتناب کنید. چرا که ممکن است برق گرفتگی و آتش سوزی به وجود آید. همچنین از اتصال سیم زمین نیز اطمینان حاصل نمایید.

نکته برای تمیز کردن یخچال و فریزر

تمیز کردن این دستگاه ها، مانند هر لوازم خانگی دیگری گاها نیاز می شود. به همین جهت حتما پیش از تمیز کردن دستگاه، دو شاخه آن را از برق خارج نمایید.

قرار ندادن ظرف های شیشه ای در فریزر

توصیه می شود که ظرف های شیشه ای را در فریزر نگذارید. چرا که ظرف های شیشه ای ممکن است بر اثر انبساط بشکنند.

محل قرارگیری یخچال

نکته دیگر درباره محل قرارگیری این دستگاه ها است. زمانی که حادثه ای در ساختمان بروز می دهد، نیاز است که در اسرع وقت یخچال و فریزر خاموش شوند. به همین جهت توصیه می شود محل قرارگیری این لوازم خانگی در جایی باشد که در صورت وقوع حادثه بتوان در اسرع وقت سیم آن ها را از برق خارج کرد.

همچنین توصیه می شود یخچالتان را در برابر گرما، تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت نگذارید. دمای محیط اطراف قرارگیری نباید کمتر از 5 درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای محیط قرارگیری یخچال کمتر از این مقدار باشد، می تواند کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. از قرار دادن یخچال در نزدیکی گاز، شوفاژ و آبگرمکن نیز خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ در کرج

نکات نگهداری یخچال و فریزر

تراز بودن یخچال

احتمالا شما هم با لرزش یخچال تابحال مواجه شده اید. برای جلوگیری از این موضوع باید یخچال را تراز قرار دهید. خودداری از ایجاد تغییرات در سیم برق یخچال و فریزر برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلف کابل برق یخچال و فریزر را تغییر دهند. هر گونه تغییر و افزایش یا کاهش طول سیم دستگاه می تواند آسیب زننده باشد.

گردگیری یخچال و فریزر

داشتن جریان مناسب هوا، برای یخچال و فریزر ضروری است. به همین جهت توصیه می شود که لوله های پشتی یخچال و فریزرتان را دستکم دو بار در سال گردگیری نمایید. پیش از گردگیری توصیه می شود که دو شاخه دستگاه را از برق خارج نمایید.

اتصال اولیه دستگاه

زمانی که پس از مدت زمان طولانی دستگاه را به برق متصل می کنید، باید دستکم سه ساعت آن را بدون قرار دادن مواد غذایی فعال نمایید. این کار به جهت رسیدن برودت دستگاه به میزان مناسب انجام می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لوازم خانگی در کرج

نکات نگهداری یخچال و فریزر

تعمیر یخچال و فریزر

مجموعه آبان سرویس در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت دارد. به همین جهت می توانید تعمیر یخچال ال جی در کرج و تعمیر یخچال سامسونگ در کرج را به متخصصان این مجموعه بسپارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

02691012027