تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نکاتی درباره نگهداری ماشین ظرفشویی

نکات مهم تعمیرات ظزفشویی

نکاتی درباره نگهداری ماشین ظرفشویی : فکر می کنید طول عمر یک ماشین ظرفشویی چقدر است؟ طبق اماری که از طرف شرکت های تولید ماشین ظرفشویی اعلام شده به طور میانگین هر ماشین ظرفشویی 10 سال عمر می کند اما به این معنا نیست که 10 سال عمر بدونه تعمیرات.

30% ماشین های ظرفشویی در 5 ساله اول و 60% بعد از 5 سال نیاز به تعمیر پیدا می کنند. اما چطور 10 سال رو بدون نیاز به تعمیر پشت سر بگذاریم؟

گذشته از کیفیت ماشین ظرفشوییتان رعایت چند نکته می تواند سلامت و طول عمر دستگاه شما را افزایش دهد؛

نکاتی درباره نگهداری ماشین ظرفشویی

از ماشین ظرفشوییتان استفاده کنید

نکاتی درباره نگهداری ماشین ظرفشویی وجود دارد که باید با آنها آشنا شویم، ((این چندتا ظرف چیه بزارم توی ماشین ظرفشویی))،((تا شب باید صبر کنم این ماشین پر بشه))،((ماشین ظرفشویی رو کمتر استفاده کنم کمتر خراب میشه)) جملات معروفی که اکثر ما ایرانی ها یا توی خانه هایمان شنیده ایم یا خودمان به زبان اورده ایم، اما خانواده های عزیز بر خلاف تصور عموم ماشین ظرفشویی اگر استفاده نشود و مدت زمانی روشن نشود اسیب دیدگی ان بیشتر می شود. استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی امکان نشت نمک را افزایش می دهد و نشتی نمک به کف ماشین ظرفشویی شما اسیب میزند و همچنین خاموش ماندن طولانی مدت به اصطلاح باعث خوابیدن موتور ماشین ظرفشویی شما شود.

ظروف را قبل از گذاشتن داخل ماشین ظرفشویی تمیز کنید اما نه زیاد

خردهای غذا  را قبل از گذاشتن ظرف ها داخل ماشین لباسشویی پاک کنید خرده های باقیمانده ی غذا مسیر لوله را مسدود می کند و یا باعث پارگی فیلتر می شود و می تواند به پمپ ها اسیب برساند. اما ابکشی ظروف یا پاک کردن کامل ان ها هم باعث می شود مواد شوینده به درستی کار خود را انجام ندهند و یا حتی در داخل دستگاه باقی بمانند .

شلنگ های ماشین ظرفشوییتان را دوره ای تعویض کنید

حداقل بعد از 4 یا 5 سال شلنگ های ورودی و خروجی را تعویض کنید تا مواد شوینده یا املاح اب در ان رسوب نکند و مسیر اب را مسدود نکند.

نکته دیگر درباره نگهداری ماشین ظرفشویی سختی اب را از بین ببرید

بسته به منطقه ای که زندگی می کنید امکان دارد بر اثر سختی اب املاح در داخل دستگاهتان رسوب کند و حتی باعث کدر شدن ظروف بشوند برای رفع این مشکل از فیلتر اب استفاده کنید (به طور مرتب فیلتر اب را هم عوض کنید) و یا از انواعی از پودر هایی استفاده کنید که سختی اب را از بین می برد.

برخی از دستگاه ها خودشان سیستم سختی گیر اب دارند .

فقط ظروف

داخل فضای اینترنت ویدیو های بسیاری دیده میشود که برای شستن وسایل مختلف مثل قطعات ماشین، اسباب بازی های حیوانات خانگی و یا حتی شمعدان ها که حاوی مقدار زیادی باقی مانده ی شمع داخل ان ها است از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند و در ظاهر بسیار مفید به نظر می ایند اما ماشین های ظرفشویی فقط برای شست وشوی ظروف تعبیه شده اند و به صرف اب داغ نمی توانند هر وسیله ای را تمیز کنند گریس موجود در قطعات ماشین و یا موم شمع یا وکس می تواند اساسا به تمام اجزا ماشین ظرفشوییتان صدمه بزند.

قفسه ها را زد زنگ کنید

به علت حرارت بالای اب و یا استفاده از مواد شوینده نامناسب امکان دارد پوشش پلاستیکی قفسه ها از بین برود بلافاصه ان را با کمک گرفتن از متخصص ترمیم کنید چرا که قسمت فلزی قفسه ها که از زیر پوشش پلاستیکی بیرون زده خرد شده و قطعات ریز زنگ زده وارد پمپ می شوند و تجمع این ها در پمپ باعث از کار افتادن کامل دستگاه شوند.

بیش از حد پرنکنید

پر کردن بیش از حد اولا باعث می شود اب به خوبی داخل ماشین اسپری نشود و ظرفها به طور کامل تمیز نشود و همچنین پر کردن غیر اصولی باعث می شود ظرفها به صورت نامناسب روی هم قرار بگیرند و به پره های اب پاش صدمه بزنند و همچنین قطعات مختلف باید سخت تر کارکنند و باعث فرسودگی دستگاهتان شود.

فیلتر ماشین ظرفشویی تان را ماهیانه تمیز کنید

باقی مانده غذای شما به فیلتر دستگاه می چسبد و در طی زمان کارایی دستگاه را پایین می اورد حتما ماهیانه فیلتر دستگاهتان را تمیز کنید این کار باعث می شود شما مداوم از سلامت فیلتر اگاه باشید و اگر فیلتر ماشین ظرفشوییتان اسیب دیده فورا ان را تعویض کنید چرا که اگر خرده غذاهای سخت از فیلتر رد شده و به پمپ و موتور برسد می تواند به پروانه ی پمپ و یا مهرو موم موتور اسیب برساند قطعاتی که تعمیر و یا جایگزینی انها بسیار پر هزینه هستند.

ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

برای تمیز کردن و نگهداری ماشین ظرفشوییتان از یک تکه پارچه و سرکه استفاده کنید جمع شدن باقی مانده غذا و یا مواد شوینده اضافی باعث بوی بد و یا رشد کپک در دستگاهتان می شود و یا حتی باقی مانده ذرات غذا در درزهای بین درب و وان قرار می گیرند که باعث می شود در به خوبی بسته نشود.

اما به هیچ عنوان از مواد شیمیایی و یا پد های تمیز کنند برای تمیز کردن در و وان ضد زنگ استفاده نکنید.

نکاتی درباره نگهداری ماشین ظرفشویی از محافظ ولتاژ برق استفاده کنید

هیچ وقت دستگاهتان را مستقیم به برق نزنید و به علت نوسانات برق همیشه از محافظ ولتاژ استفاده کنید چرا که اسیب به برد دستگاه هزینه ی هنگفتی به همراه خواهد داشت.

 

شما عزیزان می توانید جهت تعمیر ماشین ظرفشویی با کارشناسان ما درارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

02691012027