تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

ایرادات رایج جاروبرقی ها

ایرادات رایج جاروبرقی ها

ایرادات رایج جاروبرقی ها برخی وسیله های الکترونیکی در زندگی مدرن، به نوعی ضروریت تبدیل شده اند. در خانه های ایرانی، اغلب از فرش های متراژ بالا استفاده می شود. به همین جهت تمیز کردن فرش با جارو های ساده سخت تر است. جارو برقی تمیز کردن خانه را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. علاوه بر مناسب بودن جارو برقی برای تمیز کردن فرش، سری های متفاوت این دستگاه ها موجب شده تا بتوان انواع محیط را جارو زد. یکی از سری های کاربردی جارو برقی، سری مناسب تمیز کردن گوشه های خانه است.

جارو برقی نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی پر کاربرد، ممکن است دچار ایرادات مختلفی شود. به همین جهت در این مطلب به بررسی ایرادات رایج برای جاروبرقی ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات جاروبرقی

 

ایرادات رایج جاروبرقی ها

بررسی ایرادات جاروبرقی ها

جاروبرقی ها بسته به نوع و برندی که دارند ممکن است ایرادات مختلفی پیدا کنند. برخی از این ایرادات در بسیاری از این دستگاه ها بروز می کند. در ادامه چند ایراد رایج جاروبرقی ها را عنوان می کنیم.

جاروبرقی روشن نمی شود!

یکی از ایراداتی که ممکن است جاروبرقی ها پیدا کنند، روشن نشدن آن ها است. روشن نشدن جاروبرقی در واقع ایراد بزرگی است که استفاده از این دستگاه کاربردی را غیر ممکن می کند. این مشکل ممکن است در اثر اشکالی ساده بروز دهد و یا نیاز به تعمیر جاروبرقی داشته باشد.

یکی از دلایلی که ممکن است در اثر آن جاروبرقی روشن نشود، برق نداشتن پریز است. برای بررسی این موضوع باید برق پریز را با ولتمتر آومتر چک کنید. بدین منظور رنج ولتمتر را در 250 ولت بگذارید و سپس اقدام به بررسی ولتاژ پریز برق نمایید. در صورتی که با ولتمتر مشکلی را در پریز مشاهده کردید، اقدام به رفع مشکل پریز نمایید.

بشتر بخوانید: تعمیرات لوازم خانگی در کرج

 

ایرادات رایج جاروبرقی ها

علت دیگری که موجب روشن نشدن جاروبرقی می شود، اشکال دو شاخهه یا سیم رابط آن می باشد. بدین منظور باید برقی که در هنگام باز کردن بدنه جارو، به سیم جمع کن می رسد را اندازه گیری نمایید. این کار را با ولتمر انجام دهید. برای رفع این مشکل نیز با توجه به بخش خراب، آن را تعویض نمایید.

علاوه بر مشکل در سیم و دو شاخه، اشکال در سیم جمع کن نیز ممکن است موجب روشن نشدن دستگاه شود. بعضی وقت ها، برق به سیم جمع کن می رسد اما نمی تواند به دستگاه ورود پیدا کند. خرابی در کلید قطع و وصل نیز ممکن است روشن نشدن دستگاه را در پی داشته باشد.

سوختگی رله، اشکال در موتور و سوختگی کامل موتور از دیگر دلایلی است که می تواند روشن نشدن دستگاه جاروبرقی را در پی داشته باشد.

جاروبرقی از جمله لوازم خانگی مهم در خانه است. رفع ایرادات رایج جاروبرقی ها نیاز به بررسی و تجربه دارد. آبان سرویس با تجربه بالا در تعمیرات لوازم خانگی در کرج، اشکالات جاروبرقی را بررسی و راهکار مناسبی برای رفع آن ارائه می دهد. به همین جهت می توانید تعمیر لوازم خانگی در کرج را به ما بسپارید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی ال جی در کرج

کاهش قدرت عملکرد موتور دستگاه

دیگر مشکلی که می تواند در جاروبرقی ها به وجود بیاید، کاهش قدرت عملکرد این دستگاه ها است. کم بودن قدرت موتور جارو برقی می تواند کارایی مناسب دستگاه را از بین برده و به همین جهت این ایراد نیاز به بررسی و برطرف شدن دارد. کاهش قدرت عملکرد جاروبرقی نیز می تواند به دلایل مختلفی بروز دهد.

یکی از دلایل کاهش قدرت موتور، کثیفی کلکتور دستگاه است. اگر علت خرابی این موضوع بود، برای رفع آن می توان از تینر های فرار قوی یا بنزین استفاده کرد. برای این کار توصیه می شود از سمباده استفاده نکنید چرا که می تواند موجب سوختگی آرمیچر شود. خرابی زغال، دیگر علت کاهش قدرت عملکرد جاروبرقی است. خراب شدن یاتاقان های جاروبرقی نیز می تواند مشکل موجب کم شدن قدرت موتور دستگاه شود. دیگر دلیل کم شدن قدرت موتور جاروبرقی، نیم سوز شدن آن می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروفر ال جی در کرج

 

ضعف در مکش جاروبرقی

جاروبرقی به کمک مکشی که دارد منجر به تمیز شدن و جمع آوری کثیفی های سطوح می شود. به همین جهت ضعف در مکش آن می تواند مشکل جدی برای آن باشد.

ضعف در مکش دستگاه، ممکن است به علت کم شدن قدرت موتور باشد. علل کم شدن قدرت موتور را در بخش قبل توضیح داده ایم.

اما علاوه بر کاهش قدرت موتور، پر شدن کیسه زباله، مسدودی و یا سوراخ بودن لوله های جارو و پر شدن فیلتر دستگاه، از دیگر علل ضعف در مکش جاروبرقی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال ال جی در کرج

ایرادات رایج جاروبرقی ها

صدای بیش از اندازه جاروبرقی، ایراد رایج در جاروبرقی ها

یکی دیگر از ایرادات رایج جاروبرقی ها، صدای بیش از اندازه آن ها است. خرابی پروانه های دستگاه می تواند یکی از علل صدای بیش از اندازه باشد. عیب در بوش و یا بلبرینگ دستگاه و خرابی نگهدارنده های لاستیکی، از دیگر علل صدای بیش از حد جاروبرقی هستند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

02691012027