تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

تعمیر کردن ماشین لباسشویی

تعمیرکردن ماشین لباسشویی تعمیر کردن ماشین لباسشویی در کرج

مقدمه- تعمیر کردن ماشین لباسشویی بشر از پیشرفت علم و تکنولوژی در جهت افزایش آسایش و راحتی خود استفاده کرده است. با اختراع هر کدام از لوازم خانگی آسایش افراد بیشتر می شود. اما اگر نتوانیم به درستی از وسایل استفاده کنیم عمر آن ها را کوتاه کرده ایم. برای اینکه عمر وسایل افزایش پیدا کند باید به آن ها توجه و رسیدگی کنید. در غیر این صورت نیاز به تعمیر لوازم خانگی پیدا می کنید.

ماشین لباسشویی

یکی از این اختراعات، ماشین لباسشویی است. یکی از پرکاربردترین وسیله در هر خانه ای ماشین لباسشویی است. امروزه ماشین لباسشویی نقش بسیار مهمی در زندگی هر خانواده ای دارد. در واقع لباس شستن یکی از پر زحمت ترین کارها در هر خانه ای است. در گذشته بسیاری از مردم برای شستن لباس ساعتها وقت صرف می کردند.

پس می توان گفت مخترع ماشین لباسشویی کمک بسیار بزرگی به انسان ها کرده است. اما اگر به این وسیله توجه کافی نشود خراب می شود و شما باید به تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. برای تعمیر کردن ماشین لباسشویی باید حتماً از تعمیر کار آموزش دیده در این زمینه استفاده کنید. یکی از بیشترین نوع خرابی ماشین لباسشویی، خوب کار نکردن دیگ لباسشویی است. با ما همراه باشید تا دلایل مختلف این خرابی را با هم بررسی کنیم و راه های برای تعمیرکردن انواع ماشین لباسشویی بیان کنیم.

علت های خوب کار نکردن دیگ ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی وجود دارد که دیگ ماشین لباسشویی به خوبی کار نمی کند.

  • کوپلینگ موتور

وظیفه این قسمت انتقال نیروی موتور به ماشین لباسشویی است. این قطعه می تواند در اثر فرسایش طبیعی دچار خرابی بشود. اگر لباسشویی بار اضافی داشته باشد، کوپلینگ نمی تواند کار خود را به درستی انجام بدهد. بنابراین باید بررسی کنید ببیند اگر کوپلینگ شکسته شده باشد از تعمیرکار ماهر در حوزه تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

  • تسمه

یکی از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می تواند از تسمه باشد. باید بررسی کنید و ببینید تسمه شل شده است. گاهی اوقات مکان دارد در اثر گذشت زمان تسمه پوسیده و پاره شده باشد.

  • سوئیچ درب

ممکن است یکی از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی درست بسته نشدن درب آن است. سوئیچ درب از چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. اگر سوئیچ درب به درستی کار نکند دیگ ماشین لباسشویی شروع به  چرخش نمی کند. برای اینکه بفهمید سوئیچ درب به خوبی کار می کند یا نه می توانید از مولتی متر استفاده کنید.

  • قفل درب

همانطور که قبلاً گفته شده بود اگر درب ماشین به درستی بسته نشود. سوئیچ درب از چرخش دیگ ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. بنابراین باید چک کنید ببینید که قفل درب خراب نباشد. زیرا اگر قفل درب مشکل داشته باشد و به خوبی بسته نشود ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند.

  • برد کنترل موتور

وظیفه این قسمت ایجاد قدرت در موتور است. اگر برد موتور به درستی به وظیفه خود عمل نکند دیگ ماشین لباسشویی شروع به چرخش نمی کند. برای اینکه ببینید برد به درستی کار می کند یا نه باید بررسی کنید که آیا اجزای آن سوخته است. اگر برد سالم باشد و نتواند قدرت را به موتور منتقل کند باید آن را تعویض کنید.

  • کلاچ

این قسمت باید نیرو را بین گیربکس و دیگ داخلی منتقل کند تا دیگ بتوانند عمل چرخیدن را به درستی انجام دهد. اگر کلاچ دچار خرابی و یا فرسودگی باشد دیگ عمل چرخش را به درستی انجام نمی دهد. این قسمت را نمی توان تعمیر کرد بنابراین اگر دچار خرابی شود باید کلاچ را تعویض کنید.

  • موتور

اگر موتور نتواند قدرت را منتقل کند و یا اینکه پر سر و صدا باشد. این یعنی موتور دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

  • استاتور و روتور

استاتور با روتور با همدیگر تعامل پیدا می کنند و با ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی باعث می شود تا دیگ شروع به چرخش کند. دلیل اینکه ماشین لباسشویی شروع به حرکت نمی کند این است که سیم پیچ استاتور آسیب دیده است. همچنین امکان دارد که سیم پیچ های روتور دچار آسیب شده باشند.

  • یاتاقان

وظیفه این قسمت به چرخش در آوردن دیگ ماشین لباسشویی است. اگر این قسمت دچار آسیب شود باید از تعمیرکار ماهر برای تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

  • گیربکس

یکی از دلایل خرابی گیربکس خوردگی و یا معیوب شدن چرخ دنده های گیربکس است. این امر باعث می شود قدرت به درستی منتقل نشود و عمل چرخش ماشین لباسشویی به درستی انجام نمی شود.

نتیجه

همانطور که بارها گفته شده است لوازم خانگی مانند انسان ها به مراقبت نیاز داردند. در غیر اینصورت دچار خرابی می شوند و عمر مفید آن ها کم می شود. ماشین لباسشویی هم مانند تمام لوازم خانگی نیاز به رسیدگی دارد. همچنین اگر به تعمیرکردن ماشین لباسشویی احتیاج داشته باشید باید حتماً از تعمیر کار حرفه ای استفاده کنید. در غیر این صورت هزینه ای که برای تعمیر مصرف کرده اید هدر رفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

02691012027