تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

تعمیر یخچال و نحوه نگهداری از آن

تعمیر یخچال،تعمیریخچال در کرج،

مقدمه-تعمیر یخچال درکرج

تعمیر یخچال که یکی از وسایل ضروری لوازم خانگی است که در صورت عدم وجود آن زندگی بسیار سخت خواهد شد. بنابراین برای اینکه عمر مفید این وسیله خانگی افزایش یابد و زود خراب نشود باید در حفظ و نگهداری آن بکوشید.

در این مقاله می خواهیم به نحوه کار کردن یخچال و چگونگی نگهداری و تعمیر آن بپردازیم.

نحوه کارکردن یخچال و تعمیر یخچال

یکی از اجزای سازنده یخچال کمپرسور می باشد که وظیفه خنک کردن درون یخچال را بر عهده دارد. کمپرسور گاز خنک کننده را به لوله هایی که به صورت سیم پیچ در پشت و یا زیر یخچال قرار دارد، منتقل می کند.

پس از عبور گاز خنک کننده از این لوله ها، فشار و دمای گاز به شدت کاهش یافته و به داخل فریزر وارد می شود و باعث پایین آمدن دمای هوای داخل فریزر می شود. پس از آن هوای داخل فریزر به وسیله یک فن به گردش در می آید. سپس از روی لوله های حرارتی سرد که درون یخچال قرار دارد با گاز خنک کننده جذب شده و بیرون می رود.

اما در طراحی های جدید یخچال فریزر، برای هر کدام سیم پیچی جداگانه در نظر گرفته اند تا دمای هر کدام به صورت مجزا کنترل شود

دلیل مراقبت از یخچال و فریزر چیست؟

مهم ترین دلیل آن قیمت بالای آن است و اگر خراب شود به راحتی نمی توان یخچال و فریزر نو خریداری کرد و هزینه بسیاری برای اینکار نیاز است. از این رو وسایلی مانند یخچال و فریزر را سال های بسیاری استفاده می کنند. حتی در بعضی از خانه ها یخچال هایی وجود دارد که مربوط به 30 سال پیش می باشد و همچنان کار می کنند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت نگهداری از یخچال، مشکلات حمل و نقل آن است. به دلیل ابعاد و وزن زیاد یخچال جابجا کردن آن بسیار دردسر ساز و مشکل است و اگر خراب شود تعمیر آن مشکلات زیادی به همراه دارد. خصوصا اگر یخچال فریزر ساید بای ساید باشد به دلیل اینکه ابعاد بزرگتری نسبت به یخچال فریزرهای دیگر دارد، تعمیر آن هم به مراتب سخت تر است. زیرا علاوه بر هزینه تعمیرات باید برای حمل و نقل آن هم هزینه بپردازید.

نکاتی که باعث طول عمر یخچال می شود 

  1. مکان مناسب برای قرار گیری یخچال

مکانی که یخچال در آنجا قرار می گیرد باید به گونه ای باشد که پشت یخچال فضای کافی برای تهویه هوا وجود داشته باشد. زیرا اگر فضای پشت یخچال کم باشد، در این صورت گرمای پشت یخچال به درستی خارج نمی شود و باعث افزایش دمای موتور شده و آسیب به آن می شود.

در صورتی که یخچال به دیوار چسبیده باشد گرما در پشت یخچال حبس می شود. این افزایش دما موجب مختل شدن عملکرد کمپرسور می شود.

بهتر است یخچال را در فاصله 20 تا 30 سانتی متر از دیوار قرار دهید تا هوای کافی به پشت یخچال برسد. در صورتی که فضای آشپزخانه کوچک باشد بهتر است یک پنکه در کنار یخچال قرار دهید.

  1. خودداری از مراجعه بیش از حد به یخچال و جلوگیری از تعمیر یخچال به صورت مداوم است

خیلی وقت ها مشاهده می شود که افراد بدون دلیل و فقط بر طبق عادت در یخچال را باز می کنند. در واقع باز کردن در یخچال به یک عادت تبدیل شده است.

خیلی وقت ها افراد در یخچال را که باز می کنند نمی دانند چه می خواهند و شاید چند دقیقه فکر کنند در حالی که در یخچال همچنان باز است. باز بودن در یخچال سبب می شود که هوای سرد یخچال بیرون برود و مقدار زیادی هوای گرم به داخل یخچال وارد شود.

در این صورت برای جبران هوای سرد از دست رفته و سرد کردن هوای گرمی که به داخل یخچال وارد شده است، موتور یخچال باید چندین ساعت کار کند. این کار باعث کاهش عمر مفید موتور یخچال می شود.

بنابراین بهتر است که از باز و بسته کردن زیاد و بدون دلیل در یخچال خودداری کنید. همچنین دقت کنید که درب یخچال به درستی بسته شود.

  1. تمیز کردن کویل های کندانسور و واشر یخچال

  • کندانسور

لوله های باریک که در پشت یخچال قرار دارد در واقع همان کندانسورها هستند. این لوله ها معمولا به رنگ مشکی هستند. در بعضی از یخچال و فریزرهای مدرن و جدید کندانسورها دیده نمی شوند بلکه داخل دستگاه قرار دارند.

در صورتی که کندانسورها داخل دستگاه قرار داشته باشند زیاد به تمیز کردن نیازی ندارند. اما در مدل هایی که کندانسورها در پشت و یا زیر یخچال قرار داشته باشد، بر روی آنها گرد و غبار می نشیند و اگر تمیز نشوند نمی توانند به راحتی گرما را دفع کنند.

این کار باعث فرسایش دستگاه می شود و هزینه های بسیاری بابت تعمیر یخچال باید بپردازید.

  • واشر یخچال

به لایه ای که دور تا دور در یخچال را در بر گرفته و مانع از ورود هوای گرم به داخل یخچال و خروج هوای سرد از یخچال می شود واشر یخچال می گویند.

نحوه عملکرد واشر یخچال مانند آهنرباست و به دلیل همین خاصیت در یخچال را محکم به بدنه می چسباند. اما این خاصیت نیز در اثر استفاده زیاد و به مرور زمان از بین می رود و نیاز به تعویض پیدا می کند.

بنابراین باید به طور مرتب آن را تمیز و مراقبت کرده و اگر نیاز بود آن را تعویض کنید. قیمت واشرها ارزان است و تعویض آن نیز به آسانی انجام می شود.

موارد دیگری نیز در افزایش طول عمر و خرابی یخچال فریزر وجود دارد. اما در این مقاله به همین مقدار بسنده می کنیم.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

02691012027