تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

مقدمه-عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر خیلی وقت ها پیش می آید که برخی از لوازم منزل را می توانید خودتان به راحتی و بدون نیاز به کارشناس در منزل تعمیر کنید. یخچال فریزر هم مانند سایر لوازم خانگی تا حدودی در منزل قابل تعمیر است. البته به شرطی که مشکل آن ساده و جزئی باشد. در غیر این صورت بهتر است از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اما به هر حال یک سری از مشکلات وجود دارند که شما می توانید به راحتی آنها را برطرف کرده و هزینه ی زیادی را متحمل نشوید. همچنین در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

تعمیرات کوچکی مانند چک کردن اتصالات برق، بررسی کویل کندانسور، چک کردن نوار دور یخچال و سایر قطعاتی که قابل روئیت هستند را می توانید خودتان انجام دهید. همچنین باید از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر شما را بر عهده بگیرد. زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود باعث چندین برابر هزینه تعمیر یخچال فریزر شود.

عیوبی که به طور معمول در یخچال و فریزر رخ می دهد

  • کارکردن مداوم یخچال فریزر
  • خنک نبودن یخچال به اندازه ی کافی و یا خنکی بیش از حد آن
  • از کار افتادن یخچال فریزر به طور کلی
  • بوی بد یخچال فریزر
  • سر و صدا و یا چکه کردن یخچال فریزر
  • روشن ماندن چراغ یخچال فریزر
  • باز ماندن درب یخچال فریزر

اگر می خواهید عمر یخچال فریزرتان افزایش یابد و دچار عیب و ایراد نشود، بهتر است که در سال حداقل یک بار کندانسور خازنی یخچال را تمیز کنید. بعضی از انواع یخچال ها مانند یخچال فریزرهای توکار و ساید بای ساید، نیاز دارند که دو بار در سال کندانسور خازنشان تمیز شود. اما یخچال هایی که دارای سیستم سیم کشی خازنی سیاه هستند و این سیستم در پشت آنها نصب شده است، همان یک بار تمیز کردن در سال برایشان کافی است.

1.کارکردن یخچال و فریزر به طور مداوم

بعضی وقت ها اتفاق می افتد که یخچال و فریزر دائماً در حال کار هستند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که یخچال فریزر نمی تواند به درستی کار خنک کردن را انجام دهد. عوامل مختلفی سبب به وجود آمدن این عیب در یخچال فریزر می شوند. مانند:

  • باز کردن زیاد درب یخچال

  • بسته نشدن درب به طور کامل

  • لاستیک دور درب یخچال فریزر خاصیت آهنربایی خود را از دست بدهد

  • تنظیم نبودن درجه سرمایش یخچال فریزر

  • مسدود بودن مسیر گردش هوای سرد در یخچال فریزر

  • وجود قطعه معیوب در سیستم یخ زدایی اتوماتیک

زمانی که لامپ یخچال فریزر روشن است و صدای کارکردن یخچال را بدون اینکه متوقف شود را می شنوید، بهتر است ابتدا بررسی کنید که چیزی گذرگاه بین یخچال و فریزر را مسدود نکرده باشد.

اما ممکن است دلیل خنک نکردن یخچال فریزر، کم بودن مایع خنک کننده آن باشد. در این صورت بهتر است که از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه برای تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

2.خنک نبودن یا بیش از اندازه خنک بودن یخچال فریزر

اگر چنین مشکلی را در یخچال فریزر و ساید بای ساید خود مشاهده کردید، ممکن است سنسورهای کنترل دما و یا سیستم کنترل سرما مشکل داشته باشد. در این صورت می توانید دمای داخل یخچال فریزر را به وسیله یک دماسنج اندازه گیری کنید و اگر دمای یخچال نامناسب بود سنسور کنترل دما را تعویض کنید. اگر نمی توانید سنسور را تعویض کنید بهتر است این کار را به یک متخصص تعمیر یخچال فریزر یا ساید بای ساید بسپارید.

اما اگر به طور کامل یخچال فریزر خنک نمی کند، عیب از کنترل کننده های الکتریکی دما است. در این صورت باز هم شما به یک تعمیرکار لوازم منزل برای عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر خود نیاز دارید.

البته قبل از آن می توانید خودتان درجه کنترل دما را بررسی کنید. ممکن است بدون اینکه متوجه باشید آن را تغییر داده باشید.

3.از کار افتادن یخچال به طور کلی

یکی دیگر از عیوبی که برای یخچال فریزر یا ساید بای ساید ممکن است رخ دهد این است که کلاً کار نکند. در اینصورت می توانید برای عیب یابی یخچال فریزر چند نکته را بررسی کنید.

  • بررسی پریز برق
  • بررسی کنترل کننده سیستم سرمایشی

اگر این کارها را انجام دادید و باز هم یخچال فریزرتان کار نمی کند. بهتر است درب آن را باز نکنید تا سرمای داخل یخچال هدر نرود. با یک متخصص برای برطرف کردن عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر یا ساید بای ساید تماس بگیرید.

4.بوی بد یخچال فریزر

در این زمان بهتر است ابتدا موادی که ممکن است باعث ایجاد بوی بد در یخچال شده باشند را از یخچال فریزرتان خارج کنید. اما اگر بوی بد یخچال برطرف نشد و این عیب همچنان پا برجا ماند، بهتر است تمامی وسایل را از یخچال خارج کنید و داخل یخچال را با مواد شوینده بشوئید و تمیز کنید.

پس از انجام این کار اگر باز هم بوی نامطبوعی را در یخچال فریزر احساس کردید، می توانید چند تکه ذغال خشک را در داخل یخچال فریزر قرار دهید تا بو را جذب کند.

5.سر و صدای زیاد یخچال و یا چکه کردن آن

یکی دیگر از عیب های یخچال فریزر که می تواند بسیار هم آزار دهنده باشد سر و صدای زیاد آن است. این صداها ممکن است بخاطر شل بودن بعضی قطعات مانند کندانسور، لوله های کمپرسور، غلتک ها و یا تراز نبودن یخچال فریزر باشد.

می توانید با سفت کردن این قطعات به وسیله آچار و همچنین تنظیم پایه های یخچال این عیب را برطرف کنید.

نشت و چکه کردن آب یخچال فریزر یکی دیگر از عیوب یخچال است که ممکن است به این دلیل باشد که لوله ی تخلیه آب فریزر به تانک تخلیه وصل نشده باشد و یا مسیر تخلیه آب مسدود شده باشد.

6.روشن ماندن چراغ یخچال

اگر چراغ یخچال فریزر شما همیشه روشن است و اصلا خاموش نمی شود می توانید با عوض کردن سوئیچ چراغ این عیب را برطرف کنید. برای اینکار کافی است که ابتدا برق یخچال فریزر را قطع کنید سپس به وسیله راهنمای همراه سوئیچ، آن را تعویض کنید.

همچنین برای اینکار می توانید از یک تعمیرکار لوازم منزل که متخصص عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

7.باز ماندن درب یخچال

برای برطرف کردن این عیب، ابتدا بررسی کنید که چیزی باعث باز ماندن درب یخچال نشود. علاوه بر آن ممکن است نوار دور درب یخچال فریزر خاصیت آهنربایی خود را از دست داده باشد. این عیوب به راحتی برطرف می شوند و می توانید خودتان به راحتی نوار آهنربایی دور درب یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را تعویض کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

02691012027