تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی اگر از خانم ها سوال شود که شستن ظرفها را دوست دارید یا خیر؟ قطعاً جواب آنها خیر است. شستن ظرفها کار بسیار سختی است. اما دیگر لازم نیست نگران شست و شویی ظروف منزل خود باشید. با اختراع ماشین ظرفشویی یک کمک بزرگ به خانمها شده است.

بعد از تدارک یک مهمانی بزرگ، همه اعضای خانواده خسته هستند، بنابراین بزرگترین وسیله ای که می تواند به شما کمک کند ماشین ظرفشویی است. زیرا شستن ظرفها بعد از یک روز پرکار واقعاً خسته کننده است.

اما نباید در نگهداری از این وسیله کوتاهی کنید. کوتاهی در نگهداری و سرویس به موقع این وسیله، باعث می شود که عمر وسیله شما کم شده و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

برای اینکه ماشین ظرفشویی بتواند به خوبی عمل شست و شویی ظروف را انجام دهد، باید تکه‌های غذا و روغن، جرم ناشی از مایع و قرص ظرفشویی و … را از فیلترهای ماشین ظرفشویی کاملاً جدا کنید.

در این مقاله سعی می کنیم در مورد نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی بیشتر صحبت کنیم.

نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

برند ماشین ظرفشویی هیچ تأثیری در نحوه نگهداری از آن ندارد. در تمام برندهای ماشین ظرفشویی شما باید یک سری قوانین برای افزایش عمر بیشتر دستگاه را، رعایت کنید. نکاتی که باید شما در مورد نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • نظافت دستگاه
  • تمیز کردن سبد
  • واشر، فیلتر
  • جرم‌گیری
  • کنترل نمک
  • سرویس و …

برای نگهداری ماشین ظرفشویی سطوح داخل و بیرون آن را باید نظافت کنید

باید هم قسمت داخلی و هم سطح دستگاه را کاملاً تمیز کنید. در غیر این صورت اجازه رشد باکتری و قارچ را صادر کرده اید. در ابتدا باید سبدهای داخل دستگاه را خارج کنید. سپس با استفاده از سرکه می توانید داخل دستگاه را کاملاً ضد عفونی کنید. تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی را باید هر شش ماه یک بار انجام دهید.

برای تمیز کردن سطوح خارجی می توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید، و گرد و غبار را پاک کنید.

فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

بسته به مدل ماشین ظرفشویی شما، فیلتر در کف یا زیر بازوی اسپری کننده در داخل دستگاه قرار دارد. برای بهتر کار کردن ماشین ظرفشویی باید فیلتر آن را کاملاً تمیز کنید. اگر بر روی فیلترها سوراخ یا آسیبی وجود داشته باشد، باید حتماً فیلتر را تعویض کنید.

بررسی لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی

بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی باید تمامی درزها و واشرها با استفاده از یک پارچه لطیف کاملاً تمیز شود. این کار از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می کند. اگر واشر دچار پارگی شده باشد باید آن را سریعاً تعویض کنید. زیرا باعث آسیب رساندن به دستگاه می شود.

قبل از شست و شو، اضافات غذا را از ظروف جدا کنید

منظور از این گزینه، این نیست که قبل از قرار دادن ظروف داخل دستگاه آن را آبکشی کنید. بلکه می توانید اضافات غذا را با استفاده از یک دستمال از سطح ظروف پاک کنید. اگر قرار باشد که قبل از استفاده از دستگاه ظروف را خودمان آب کشی کنیم، چرا باید هزینه خرید ماشین ظرفشویی را بپردازیم.

چگونه جرم های تشکیل شده در ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

برای جرم گیری از ماشین ظرفشویی می توانید از یک روش طبیعی استفاده کنید. این روش طبیعی استفاده از یک فنجان سرکه سفید، که بر روی سبد قرار می گیرد. حال باید دستگاه را بدون هیچ ظرفی روشن کنید. این کار می تواند باعث از بین رفتن جرم های داخل ماشین ظرفشویی شما شود. اگر این روش برای شما پاسخگو نبود می توانید از مواد شیمیایی برای رفع این جرم ها کمک بگیرید. اما حتماً قبل از استفاده از مواد شیمیایی باید با متخصصین در این زمینه صحبت کنید.

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی به منظور جلوگیری از ایجاد جرم

برای نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی استفاده از نمک ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا دستگاه شما جرم نگیرد. فیلتر رزین در داخل دستگاه سختی آب را می گیرد تا عمل شست و شو آسان شود. نمک به عنوان پاک کننده عمل می کند. وظیفه آن شست و شویی رزین در 5 دقیقه آخر است، تا رزین برای شست و شوی بعدی آماده شود.

چگونه بوی نامطبوع داخل ماشین ظرفشویی را از بین ببریم

برای این کار نیز می توانید از سرکه سفید کمک بگیرید. سرکه سفید علاوه بر ضدعفونی کردن داخل دستگاه، بوی نامطبوع آن را نیز از بین می برد.

چند نکته مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

  • هنگام انتخاب برنامه شست و شو باید دقت کافی داشته باشید. گاهی اوقات به دلیل کاهش مصرف برق و زمان، شاید بخواهید برنامه ای با زمان کمتر انتخاب کنید. اما باید به میزان کثیف بودن ظروف دقت کنید. زیرا با این کار ممکن است ظرف های تمیزی تحویل نگیرید.
  • توری که در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد را باید هر چند وقت یک بار، باز کرده و تمیز کنید.
  • بهتر است برای شست و شویی چاقو از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. اگر اسرار به اینکار دارید چاقوها را در پایین ترین قسمت قرار دهید.

جمع بندی

درست است که این وسیله برای شست و شویی ظروف طراحی شده است، اما باید به درستی از آن نگهداری کنید. در غیر این صورت نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا خواهید کرد. همچنین خرید دوباره آن نیز برای بسیاری از افراد کار دشواری است. زیرا قیمت این وسیله کمی بالا است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

02691012027