تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

نکات مهم برای نگهداری لوازم خانگی

نکات مهم برای نگهداری لوازم خانگی

مقدمه-نکات مهم برای نگهداری لوازم خانگی لوازم خانگی در هر خانه ای نقش پر رنگی دارد. یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم برقی باعث ایجاد آرامش و آسایش برای همه ی ما می شود. اگر هر کدام از این لوازم خراب شود باعث نگرانی ما می شود. زیرا خرید دوباره آن بسیار هزینه بردار است. لوازم برقی این روزها به شدت گران شده اند. بسیاری از افراد بعد از خرابی وسیله، از گزینه تعمیر لوازم خانگی استفاده می کنند.

با گران شدن لوازم خانگی همه ی افراد به فکر نگهداری اصولی از لوازم خانگی خود افتاده اند. با این کار عمر لوازم خانگی شما افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین هزینه تعمیر لوازم خانگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نکات مهم برای نگهداری لوازم خانگی

در این مقاله در مورد نحوه نگهداری یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد. این وسایل برقی جز پر مصرف ترین لوازم خانگی هستند. بنابراین احتمال خرابی و نیاز به تعمیر آنها نیز بیشتر از سایر وسایل خانه است.

نکات مهم برای نگهداری صحیح از یخچال فریزر

یکی از پر کاربردترین لوازم برقی هر خانه ای یخچال فریزر است. این وسیله تمامی عمر خود کار می کند. بنابراین باید در مورد نگهداری آن وسواس زیادی به خرج داد. ممکن است بعد از تعمیر یخچال فریزر، مانند سابق به خوبی کار نکند. وظیفه این وسیله جادوی سرد نگه داشتن مواد غذایی است. همچنین با استفاده از یخچال فریزر می توانید بسیاری از مواد غذایی را طولانی مدت نگهداری کنید.

بنابراین نگهداری اصولی از این وسیله عمر مفید آن را افزایش می دهید. همچنین زمانی که یک وسیله برقی مانند یخچال فریزر خراب می شود به دلیل بزرگی آن جابجایی آن بسیار سخت است. باید از تعمیرکار بخواهید داخل منزل آن را تعمیر کند.

نکات نگهداری از یخچال فریزر

در ادامه به معرفی نکاتی برای نگهداری از یخچال فریزر می پردازیم.

  • قسمت داخلی یخچال را ماه یکبار تمیز کنید. قسمت پشت یخچال فریزر که موتور یخچال در آن قسمت نصب است را هیچ وقت با آب نشوید. می توانید برای تمیز کردن این قسمت از یک دستمال خشک یا جاروبرقی کمک بگیرید.
  • اگر یخچال فریزر خود را جابجا کردید تا دو ساعت بعد از جابجایی آن را روشن نکنید.
  • قبل از تمیز کردن یخچال را برق بکشید. بعد از تمیز کردن یخچال صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس آن را به برق متصل کنید.
  • اگر نوار دور درب یخچال فاسد یا پاره شده بود آن را تعویض کنید.
  • برای اینکه یخچال فریزر شما بهتر عمل کند کویل ها را سالی دو بار تمیز کنید.
  • یخچال را در قسمتی که کاملاً تراز است قرار دهید. حتماً با دیوار پشتی 20 سانتی متر فاصله داشته باشد. با این کار هوا در پشت یخچال فریزر در رفت و آمد است.
  • دقت داشته باشید به هیچ وجه غذا گرم یا داغ را داخل یخچال فریزر قرار ندهید. ابتدا صبر کنید که غذا سرد شود و سپس آن را داخل یخچال فریزر قرار دهید.

نکات مهم برای نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی

یکی از سخت ترین کارها در گذشته شستن لباس ها بوده است. ماشین لباسشویی توانست یک بار سنگین را از روی دوش بانوان خانه بردارد. خانم ها مجبور بودن روزانه زمان زیادی را صرف شستشویی لباس های اهالی خانه کنند. این کار بسیار خسته کننده و سخت بوده است. بنابراین این وسیله برقی از اهمیت زیادی در هر خانه ای برخوردار است.

اگر از این وسیله به خوبی نگهداری شود می تواند سالهای زیادی به شما در کار خانه کمک کند. تعمیر ماشین لباسشویی باید اصولی و توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود. تا بعد از تعمیر نیز مانند سابق به خوبی کار کند.

نکات مهم نگهداری ماشین لباسشویی

در ادمه به معرفی نکاتی می پردازیم که برای نگهداری بهتر از ماشین لباسشویی به ما کمک می کند.

  • همیشه درب ماسین لباسشویی را با احتیاط و آهسته باز کنید. اگر درب ماشین آسیب ببینید. لباسشویی شما شروع به کار نخواهد کرد.
  • بعد از انجام شست و شویی لباس ها درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا داخل ماشین لباسشویی خشک شود. این کار از رشد باکتری و زنگ زدگی وسیله جلوگیری می کند.
  • یک قسمت در ماشین لباسشویی وجود دارد که به آن فیلتر تخلیه می گویند. این قسمت را هر چند وقت یکبار تمیز کنید.
  • باید به میزان لباس های که داخل ماشین لباسشویی قرار می دهید دقت کنید. از قرار دادن بیشتر از حجم مورد نظر جداً خودداری کنید.
  • از مایع یا پودر لباسشویی به میزان اندازه استفاده کنید.
  • حتماً ماشین لباسشویی را در جای صاف و تراز قرار دهید. زیرا اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد صدای زیادی تولید می کند.
  • بعد از شسته شدن لباس ها، آنها را از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید. اگر لباس های نمدار به مدت طولانی در داخل ماشین لباسشویی باقی بمانند. مکان خوبی برای رشد باکتری ایجاد می شود.

نکات مهم برای نگهداری صحیح از ماشین ظرفشویی

نمی توان گفت ماشین ظرفشویی یک وسیله پرکاربرد در خانه ها است. اما کار شستن ظرفها را بسیار آسان کرده است. از طرفی در مصرف آب می توانید صرفه جویی کنید. بسیاری از خانم های خانه دار به دلیل کمبود وقت ترجیح می دهند از این وسیله برای شستن ظرفهای خانه استفاده کنند.

این وسیله مانند تمام وسایل برقی بعد از مدتی خراب می شود و نیاز به تعمیر پیدا می کند. تعمیر ماشین ظرفشویی باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود در غیر این صورت هزینه ای که بابت تعمیر ماشین ظرفشویی پرداخت کرده اید هدر رفته است.

نکات مهم برای نگهداری ماشین ظرفشویی

در این قسمت به بررسی نکاتی می پردازیم که به شما برای نگهداری این وسیله برقی کمک بزرگی خواهد کرد.

  • قبل از قرار دادن ظرف داخل محفظه ماشین ظرفشویی تکه های غذا را با استفاده از یک دستمال از ظرف جدا کنید.
  • باید محفظه داخلی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. می توانید برای ضد عفونی کردن فضای داخلی این ظروف از سرکه استفاده کنید.
  • بهتر است بعضی از وسایل مانند چاقو را داخل ماشین ظرفشویی نشویید.
  • نحوه چیدمان ظروف در داخل محفظه ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. دقت کنید که ظروف را با فاصله مناسب داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • برای نگهداری بهتر واشر و لاستیک ماشین ظرفشویی را با یک پارچه بعد از هر بار مصرف تمیز کنید.
  • ماشین ظرفشویی در قسمتی از آشپزخانه قرار دهید که فاصله مناسب را با سایر لوازم داشته باشد.
  • برنامه صحیحی برای شستشویی ظروف خود انتخاب کنید.
  • ماشین ظرفشویی را روی سطح صاف و تراز قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد نکات مهم برای نگهداری لوازم خانگی صحبت کنیم. امیدواریم این مطالب بتوانند برای طولانی تر کردن عمر لوازم خانگی به شما کمک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

02691012027