تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

چگونه از مایکروویو نگهداری کنید

چگونه از مایکروویو نگهداری کنید

مقدمه-چگونه از مایکروویو نگهداری کنید یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای مایکروویو است. زمانی که از سرکار به خانه آمدین و زمانی برای پخت غذا ندارین. این وسیله به شما کمک می کند در کمترین زمان غذای خود را آماده کنید. بنابراین یک کمک بزرگ به زنان شاغل است. البته همه ی اعضای خانه از این وسیله می توانند به راحتی استفاده کنند.

این وسیله مانند تمام لوازم خانگی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا بتوانند سالها در خانه به شما کمک کند. بنابراین باید بدانید چگونه از مایکروویو نگهداری کنید تا عمر آن افزایش یابد. تعمیر مایکروویو خود را به شرکت های تخصصی در این زمینه بسپارید.

اگر می خواهید مایکروویو شما سالها زیادی برای شما کار کند در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از مایکروویو نگهداری کنید.

چند قانون کلی برای نگهداری از مایکروویو

یکی نکته مهم که باید خیلی نسبت به آن حساس باشید این است که هرگز لوازم فلزی را داخل مایکروویو قرار ندهید. بعد از هر بار استفاده از حتماً داخل محفظه آن را تمیز کنید. این کار به ایمنی و سلامت شما کمک می کند.

مایکروویو شامل یک صفحه شیشه ای چرخان است. که می توانید آن را جدا کنید. بعد از هر بار استفاده باید قالبهای چرخشی را تمیز کنید. این کار به این دلیل انجام می شود که ممکن است ذرات غذا در قسمت زیر این صفحه چرخان باقی بمانند. زمانی که شما مایکروویو خود را روشن می کنید این ذرات گرم شوند و ایجاد آتش سوزی کنند.

همچنین این ذرات غذا می تواند باعث سخت کار کردن مایکروویو شوند. که این عمل می تواند باعث خرابی مایکروویو شود و شما نیاز به تعمیر مایکروویو پیدا کنید. برای تمیز کردن مایکروویو می توانید از پاک کننده های مخصوص مایکروویو استفاده کنید.

تمیز کردن درب مایکروویو

لبه های درب را باید با دقت تمیز کنید. تمیز کردن این قسمت دارای اهمیت بسیار بالای است. در این قسمت ذرات مواد غذایی به راحتی می توانند باقی بمانند و باعث آسیب به درب مایکروویو شوند.

یکی از قسمت های که باید خیلی از آن مراقبت کنید درب مایکروویو است. زمانی که درب را می بندید دستگاه به طور اتوماتیک شروع به کار می کند. همچنین وجود درب شما را از خطرات احتمالی حفظ می کند. اگر درب مایکروویو آسیب ببینید ولی هنوز به کار کردن خود ادامه بدهد. شما باید مایکروویو را خاموش کنید.

زمانی که شما آگاهی کامل در مورد خرابی مایکروویو ندارید. بهترین کار این است که برای تعمیر مایکروویو خود از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. همچنین می توانید از دفترچه راهنما برای افزایش آگاهی خود استفاده کنید.

این قسمت بسیار حساس است. نباید درب مایکروویو را محکم ببنید. بیشترین آمار خرابی در مایکروویوها مربوط به درب آن است. درب مایکروویو از سوئیچ های درهم پیچیده ای ساخته است. زمانی که شما درب مایکروویو را محکم می بندید احتمال دارد که درب آن دچار آسیب شود.

همچنین این سوئیچ ها دارای کاربردی دیگر نیز هستند. زمانی که درب را باز می کنید این سوئیچ ها باعث خاموش شدن مایکروویو می شوند. اگر سوئیچ های درب خراب شود می تواند باعث خرابی فیوزهای ایمنی، که محافظت سایر قطعات مایکروویو را برعهده دارند شوند.

مایکروویو را بدون هیچ ماده غذایی و یا مایعات روشن نکنید

مایکروویو برای گرم کردن غذا یا مایعات از یک مگنترون اشعه الکترومغناطیسی استفاده می کند. اشعه وارد مواد غذای یا مایعات می شود و به این صورت باعث پختن غذا یا گرم شدن آن می شود. اگر مواد غذایی یا مایعی درون محفظه مایکروویو وجود نداشته باشد مگنترون جذب خود مایکروویو می شوند. زیرا هیچ ماده ی برای جذب این اشعه الکترومغناطیسی وجود ندارد. این امر باعث آسیب رساندن به مایکروویو شما خواهد شد.

چگونه مایکروویو را تمیز و نگهداری کنیم

ممکن است بعد از گرم کردن یا پختن غذا مقداری از مواد غذایی درون محفظه مایکروویو ریخته باشد. بعد از مدتی این مواد غذایی خشک شده و به سختی می توان آنها را از بدنه مایکروویو جدا کرد. در این قسمت می خواهیم روشی را به شما آموزش بدهیم که بدون استفاده از مواد شیمیایی بتوانید داخل محفظه مایکروویو خود را تمیز کنید.

ابتدا داخل یک کاسه دو لیوان آب و چهار قاشق غذاخوری سرکه بریزید. توجه داشته باشید که جنس کاسه شما از فلز نباشید. سپس برای اینکه این مایع به جوش نیاید یک خلال دندان داخل آن قرار دهید. این محلول را به مدت پنج دقیقه درون محفظه مایکروویو قرار دهید و مایکروویو را روشن کنید.

بعد از اتمام این مدت زمان، اجازه بدهید که کاسه و محتویات آن به مدت سه دقیقه درون مایکروویو باقی بماند. حال می توانید با استفاده از اسفنج درون مایکروویو را تمیز کنید. باید دقت داشته باشید که سطح داخلی مایکروویو را با سیم ظرفشویی یا وسیله های که باعث خراش محفظه ی درونی مایکروویو می شود تمیز نکنید. این کار باعث آسیب رساندن به مایکروویو می شود.

چگونه از مایکروویو نگهداری کنید

عمر مفید مایکروویو بین 5 تا 10 سال است. اگر می خواهید در این بازه ای زمانی این وسیله به درستی برای شما کار کند باید بدانید که چگونه از مایکروویو نگهداری کنید. در این قسمت چند نکته برای نگهداری بهتر مایکروویو به شما آموزش می دهیم.

  • اگر ماده غذایی که داخل مایکروویو گرم می کنید امکان دارد، درون دستگاه ریخته شود. بهتر است روی ظرف را با یک حوله کاغذی یا پوشه پلاستیکی بپوشانید.
  • اگر غذای شما مایع است و احتمال دارد بجوشد. بهتر است زیر کاسه یک بشقاب قرار بدهید.
  • زمانی که ماده غذایی درون محفظه مایکروویو می ریزد. بهتر است قبل از سرد شدن، آن را تمیز کنید.
  • از ظروف مخصوص مایکروویو برای گرم کردن غذا استفاده کنید. بهترین ظروف برای استفاده در مایکروویو، ظروف سرامیک و شیشه است.
  • برای گرم کردن شیر کودک از مایکروویو استفاده نکنید
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

02691012027