تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

چگونگی نگهداری از ماشین لباسشویی

چگونگی نگهداری از ماشین لباسشویی

چگونگی نگهداری از ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی، در هر خانه ای است. این وسیله پر مصرف اگر به درستی از آن نگهداری نشود بعد از مدتی خراب و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی پیدا می کنید. بنابراین باید از این وسیله برقی به درستی نگهداری کنید. هر چه نگهداری شما از ماشین لباسشویی غیر اصولی تر باشد به مرور زمان هزینه تعمیر ماسین لباسشویی از خرید دوباره آن، بیشتر خواهد شد.

چگونگی نگهداری از ماشین لباسشویی

برای اینکه این وسیله برقی عمر بیشتر و با کیفیت تری داشته باشد و بتواند سالها برای شما کار کند، باید چند نکته اساسی و کوچک را در نگهداری از ماشین لباسشویی رعایت کنید. رعایت این نکته های کوچک و اساسی شما را از هزینه تعمیر ماشین لباسشویی و گاهی اوقات خرید دوباره آن راحت می کند.

در این مقاله در مورد چگونگی نگهداری از ماشین لباسشویی بحث خواهیم کرد. همچنین به شما نکاتی ساده و کوچکی را آموزش می دهیم که بعد از هر بار مصرف، هر ماه و یا هر سال باید آنها را انجام دهید، تا عمر ماشین لباسشویی و کارایی آن افزایش یابد.

شناسایی نوع ماشین لباسشویی

در قدم اول زمانی که می خواهید ماشین لباسشویی خریداری کنید باید بدانید قصد خرید چه نوع ماشین لباسشویی را دارید. ماشین لباسشویی دارای دو مدل است. این دو مدل عبارتند از:

  • ماشین های درب جلو
  • ماشین های درب بالا

قیمت خرید ماشین های درب جلو بیشتر است. اما در کل میزان هزینه مصرفی کمتری نسبت به نوع درب بالا دارد. ماشین لباسشویی درب جلو میزان آب کمتری برای شست و شو مصرف می کند. بنابراین در هزینه های بعدی شما صرفه جویی می شود.

چگونگی نگهداری صحیح بعد از هر بار مصرف

یک سری نکات کوچک وجود دارد که باید قبل و بعد از استفاده از ماشین لباسشویی آنها را رعایت کنید. با رعایت این نکات خود را از پرداخت هزینه های بالای تعمیر ماشین لباسشویی معاف می کنید.

  1. استفاده از مواد شوینده مناسب

زمانی که می خواهید مواد شوینده انتخاب کنید باید مشخصات تولید کننده آن ماده را بررسی کنید. بعضی از مواد شوینده می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. به عنوان مثال از پودر رخت شویی نباید برای ماشین لباسشویی استفاده کنید. حتماً در زمان خرید دقت کنید که پودر مخصوص ماشین لباسشویی را خریداری کنید.

  1. لباسهای شسته شده را بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید

یکی از مواردی که باید بعد از استفاده از ماشین لباسشویی آن را رعایت کنید، خارج کردن لباس ها شسته شده از داخل دستگاه است. باقی ماندن لباس ها در داخل ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی نامطلوب، ایجاد قارچ و کپک می شود. اگر ماشین لباسشویی شما از نوع درب بالا است ( ماشین لباسشویی دو قلو) بعد از هربار مصرف داخل آن را با پارچه خشک کنید. اما اگر از نوع درب جلو بود درب دستگاه را باز بگذارید تا با ورود هوا به داخل، محفظه داخلی دستگاه خشک شود.

  1. تمیز کردن واشرهای درب ماشین لباسشویی

بعد از هر بار مصرف واشرهای درب ماشین لباسشویی را خشک کنید. اینکار از رشد کپک و قارج جلوگیری می کند. برای ضدعفونی کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی می توانید از مقدار برابر آب و سرکه استفاده کنید.

  1. بیشتر از ظرفیت ماشین، داخل آن را پر نکنید

ماشین های لباسشویی هر کدام دارای ظرفیت مشخصی هستند. به عنوان مثال ماشین لباسشویی 5 کیلویی و یا هفت کیلویی. نباید بیشتر از ظرفیت آن داخل محفظه لباس قرار داد. زیرا باعث عدم تعادل دستگاه و خراب شدن آن می شود.

زمانی که ماشین لباسشویی را خریداری می کنید بهتر است به دفترچه راهنمایی آن مراجعه کنید. تمامی موارد لوازم که باید رعایت کنید داخل دفترچه راهنما نوشته شده است. اگر میزان لباس های شما زیاد است بهتر است در دو یا سه مرحله اقدام به شستشویی آنها کنید.

  1. از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید

حتماً دستگاه را در یک سطح صاف قرار دهید. زمانی که ماشین لباسشویی در یک سطح ناهموار قرار می گیرد دارای چرخش خارج از تعادل است. این چرخش باعث ایجاد فشار زیادی بر روی قطعات می شود. که این فشار از طول عمر ماشین می کاهد.

حتماً دقت داشته باشید که ماشین لباسشویی نباید تکان بخورد یا لرزش داشته باشد. این مشکلات زمانی پیش می آید که شما ماشین لباسشویی خود را تراز نکرده اید.

  1. تمیز کردن ماشین لباسشویی به صورت دوره ای

برای این کار هر سال، دو یا سه بار ماشین را بدون لباس روشن کنید. می توانید از مقدار کمی ماده شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. سپس گرم ترین میزان آب را برای شست و شو انتخاب کنید. اینکار باعث می شود لوله های تخلیه کاملاً‌ تمیز شوند.

  1. بررسی شیلنگ تخلیه

اگر شیلنگ تخلیه معیوب یا دچار پارگی باشد، زمانی که می خواهد آب را تخلیه کند، تمامی آب داخل ماشین لباسشویی وارد فضای منزل شما می شود. برای اینکه گرفتار این مشکل نشوید بهتر است هر بار قبل از مصرف شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه پارگی یا آسیب دیگر بهتر است شیلنگ تخلیه را تعویض کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

02691012027