تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

متخصص ما در آبان سرویس آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. خدماتی همچون تعمیرات، نصب، نگهداری؛  ماشین لباسشویی،پیشرفته و دیجیتالی، ماشین ظرفشویی، انواع مختلف جدید و قدیمی آبسردکن، یخچال ، جاروبرقی ماکروویو ، سشوار  و …

چگونگی نگهداری از جاروبرقی

چگونگی نگهداری از جاروبرقی

مقدمهچگونگی نگهداری از جاروبرقی امروز همه ی افراد  برای تمیز کردن خانه از گرد و غبار از جاروبرقی استفاده می کنند. استفاده از جاروبرقی پیچیدیگی خاصی ندارد. حتی کودکان نیز می توانند از این وسیله استفاده کنند. اما با اینکه استفاده از آن آسان است، ولی ممکن است زود به زود نیاز به تعمیر جاروبرقی پیدا کنید.

دلیل این امر استفاده نامناسب از جاروبرقی است. اگر از جاروبرقی به درستی استفاده نکنید ممکن است بعد از بارها تعمیر باز هم خراب شود و شما نیاز به تعمیر جاروبرقی پیدا کنید. در واقع باید از تمام لوازم خانگی به درستی نگهداری کرد. نگهداری نامناسب باعث خرابی و سپس تعمیر لوازم خانگی می شود.

برای تعمیر لوازم خانگی می توانید از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. بسیاری از شرکت ها برای راحتی کار شما و جلب نظر مشتری گزینه تعمیر لوازم خانگی در منزل را دارند. بنابراین شما به راحتی می توانید با یک تماس از تعمیرکار بخواهید که در منزل شما تعمیر لوازم خانگی را انجام دهد.

در این مقاله سعی می کنیم در مورد چگونگی نگهداری از جاروبرقی صحبت کنیم. تا شما با رعایت این نکات کمتر به تعمیرجاروبرقی نیازمند شوید.

چگونگی نگهداری از جاروبرقی

زمانی که جاروبرقی می خرید، اولین کاری که باید انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنمایی آن است. خیلی از افراد این کار را انجام نمی دهند. اما باید بدانند این کار کاملاً اشتباه است. با مطالعه دفترچه راهنمایی جاروبرقی شما اطلاعات مهمی از آن را می یابید. به عنوان مثال می دانید که آیا می توانید از این جاروبرقی برای جمع کردن مایعات یا اشیا سخت استفاده کنید یا خیر؟

اگر جاروبرقی برای جمع آوری مایعات طراحی نشده باشد، اینکار می تواند باعث خرابی جدی در جاروبرقی شما بشود. بنابراین اولین قدم بعد از خرید جاروبرقی مطالعه دفترچه راهنمای آن است.

  1. تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

وجود گرد و خاک بر روی فیلتر جاروبرقی می تواند مکش آن را کم کند. بنابراین شما باید هر ماه فیلتر جاروبرقی را جدا کرده و تمیز کنید. اگر قابل شستشو باشد می توانید آن را بشویید. در غیر اینصورت باید هر ماه فیلتر جاروبرقی را عوض کنید.

  1. رفع انسداد جاروبرقی

یکی دیگر از دلایلی که باعث کاهش مکش جاروبرقی می شود، مسدود بودن لوله یا خرطومی جاروبرقی است. برای برطرف کردن این مشکل باید خرطومی جاروبرقی را از آن جدا کنید. سپس می توانید لوله خرطومی را در آب گرم و صابون خیس کنید. این کار به برطرف شدن انسداد جاروبرقی کمک می کند.

  1. گرفتگی غلتک را بر طرف کنید.

زمانی که زباله ها در غلتک جمع می شود، چرخش جاروبرقی را با مشکل روبرو می کند. در بعضی از مدلهای جدید جاروبرقی دیگر غلتک وجود ندارد. این کار باعث بهتر شدن و آسانتر شدن کار ما شده است. اما اگر جاروبرقی شما دارای غلتک است، بهتر است زباله های که در اطراف غلتک جمع شدن را جدا کنید. تا بتوانید کارهای خود را به راحتی و آسانی انجام دهید.

  1. خالی کردن به موقع جاروبرقی

برای اینکه کیسه جاروبرقی را تعویض کنید، لازم نیست که صبر کنید تا کیسه کاملاً پر شود. زمانی که کیسه جاروبرقی بیش از اندازه پر می شود، دیگر مثل قبل مکش ندارد. زمانی که دو سوم کیسه جاروبرقی پر شد باید آن را خالی کنید. اگر کیسه جاروبرقی شما قابل تعویض است بهتر است فقط یکبار از آن استفاده کنید. اما اگر دارای کیسه پارچه ای است، بعد هر بار خالی کردن کیسه جاروبرقی باید کیسه را بشوید. اینکار باعث می شود مکش جاروبرقی شما مثل روز اولش باشد.

زمانی که کیسه جاروبرقی بیش از اندازه پر است و شما از آن استفاده می کنید. موتور جاروبرقی شما داغ می کند و اینکار می تواند باعث خرابی آن و نیاز شما به تعمیر جاروبرقی شود. اگر شما جاروبرقی های سطلی دارید بهتر است، قبل از هر بار مصرف آن را خالی کنید. همچنین برای اینکه مکش جاروبرقی کم نشود بهتر است هر ماه داخل سطل جاروبرقی خود را بشوید. اما قبل از مصرف باید صبر کنید که داخل آن کاملاً خشک شده باشد.

  1. در هنگام استفاده از جاروبرقی مواظب سیم آن باشید

زمانی که می خواهید نقطه های مختلف منزل خود را تمیز کنید، باید مطمئن شوید که اندازه سیم برقی جاروبرقی مناسب است. اگر سیم برق را بکشید، اینکار باعث خاموش شدن جاروبرقی می شود. تکرار خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باعث خرابی موتور آن می شود.

کشیده شدن سیم باعث صدمه دیدن سیم یا پارگی آن می شود. بنابراین برای تعویض سیم جاروبرقی نیازمند تعمیرکار جاروبرقی خواهید شد.

جمع بندی

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، نگهداری صحیح و اصولی از تمامی لوازم برقی باعث افزایش عمر مفید و کارکرد آن می شود. اگر از لوازم برقی خود به خوبی نگهداری کنید، وسیله برقی می تواند برای شما سالها کار کند. خرید دوباره لوازم خانگی در اوضاع اقتصادی الان بسیار مشکل است. اگر نگاهی به قیمت های این روزهای لوازم خانگی بیندازیم قطعاً به این نتیجه می رسیم که بهتر و اصولی تر از لوازم خانگی نگهداری کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

02691012027